ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 بهمن 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ملت و دولتی متحد و یکپارچه

نظم ستودنی چینی ها

برای کنترل "کرونا ویروس"

 
 
 
 
 

 

شهری که مرکز ویروس کرونا اعلام شده (ووهان) پنج برابر شیکاگو، اصفهان و تورنتوی کاناداست و مرکز عبور قطار پر سرعت شمال و جنوب چین. فرودگاهش روزانه بیش از یکصد پرواز داخلی داشته و سیستم حمل و نقل شهری و برون شهری آن روزانه حدود دو برابر تهران مسافر پذیر بوده است.

دولت از روزاول شیوع این ویروس روزانه دهها هزار کامیون خوراکی و لوازم بهداشتی و پزشکی همراه با خدمات کاملا رایگان به این شهر فرستاد.

 دولت با وجودی که ۵۰ درصد اقتصادش مورد هجمه قرار گرفته، مثل کوه پشت سر مردم ایستاده است.

برای بیمارستان دو هزار و پانصد تختی که ظرف 10 روز احداث شد صدها هزار نفر شبانه روز کار کردند. برای ساختن این بیمارستان بیش از یکصد و پنجاه بیل مکانیکی در کنار کارگران کار کردند  و به همین دلیل این بیمارستان  بدون عکس سلفی، جمعه دهم بهمن ۹۸ به بهره برداری رسید.

اگر قرنطینه ۴۰ میلیون نفری در هر کجای دیگر دنیا اتفاق میافتاد امکان مدیریت بحران تا این حد بدون بروز کشمکش و درگیری عمومی وجود نداشت و اگر معادل این چهل میلیون نفر در نیمه شمالی کشورایران یا حتی هر نقطه اروپا مثل دوران جنگ بوسنی یا آمریکا درگیر این بیماری میشدند بی تردید، غیر از بزرگترین فاجعه مدیریت بحران و تلفات بهداشتی و از بین رفتن جمع کثیری از جمعیت حداقل در ایران خودمان شاهد بزرگترین شورش و بلوا و جنگ داخلی و همچنین شاهد عظیم ترین اختلاسگری ها و سرقت های اموال عمومی و منابع فردی و  ملی در  تاریخ بشری می بودیم. دزدی سهمیه غذایی مردم، قاچاق دارو و بنزین و اقلام مورد نیاز، رشوه گیری و پارتی بازی برای خارج کردن خانواده خود از منطقه بحران و تورم و گرانی و احتکار و... پدیده هائی قطعی (بویژه در ایران) بودیم.

در مقابل این اقتصاد و مدیریت بحران، حسن میهن دوستی و وظیفه شناسی مردم، اعتماد عمومی به حکومت و از کف ندادن نظم اجتماعی باید سر تعظیم فرود آورد. مردم کشوری که باندازه تمامی کشورهای جهان، شگفتی دارند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 فوریه 2020

 
 

اشتراک گذاری: