ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 بهمن 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

کنفرانس خبری روحانی

دوبار تصمیم داشتم

کنار بروم اما رهبر مخالفت کرد!

 
 
 

 

 

چهاردهمین نشست خبری حسن روحانی با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی انجام شد. در این نشست مهم ترین سئوالات درباره انتخابات و رد صلاحیت ها، مذاکره با امریکا، شایعات مربوط به استعفای وی و نکاتی از دو سخنرانی او در اجلاس استانداران و فرمانداران که در آن با تبدیل انتخابات به انتصابات مخالفت کرده و سخنرانی 22 بهمن که در آن گفته بود "اگر شاه تن به انتخابات آزاد میداد کار به  انقلاب نمی کشید" بود. ما پاسخ روحانی به همین سئوالات کلید را از متن مصاحبه استخراج کرده و  منتشر می کنیم:

همه حرف من از روز اول این بود که نگذاریم انتخابات تبدیل به انتصابات شود، نه اینکه الان انتصابات است و انتخابات نیست. اگر انتخابات نیست پس چرا اصرار می‌کنم بیایید شرکت و حضور پیدا کنید؛ اگر * من دولت را در حال تحریم تحویل گرفتم و در تحریم بودیم البته کمتر از شرایط امروز بود، آن زمان که دولت را تحویل گرفتیم ۹۰۰ بشکه نفت می فروختیم  و شرایطی بود که خیلی امیدوار کننده نبود که در مذاکرات موفق شویم. حتی برخی دوستان هم این را خوش بینی می دانستند که با کشور ۵+۱ بنشینیم، مذاکره کنیم و به نتیجه برسیم اما با امیدواری کار را دنبال کردیم و به نتیجه رسیدیم.

* در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفتم اگر رژیم گذشته از مردم سوال می‌کرد و حاضر می‌شد مردم در روند انتخاب نظر خود را اعلام کنند و از آن‌ها دعوت می‌کرد تا در همه پرسی برای نوع حکومت شرکت کنند، نیازی به انقلاب نبود، چون دولت تسلیم نظر مردم شده بود. رژیم گذشته انتخابات و نظر مردم را زیر پا گذاشت و مردم انقلاب را انتخاب کردند و انقلاب کردند تا انتخاب زنده بماند.

* برای تایید صلاحیت‌ها با شورای نگهبان گفتگو کردم اما به نتیجه نرسیدم. هر وقت مردم دیدند من در سخنرانی به موضوع مهمی اشاره کردم، پیشاپیش بدانند اقدامات لازم را برای حل آن موضوع انجام داده‌ام اما به نتیجه نرسیده است و به ناچار با مردم آن را مطرح کردم. اگر نگویم به مردم خیانت کرده‌ام و حاضر نیستم چنین کنم.

* اینکه مردم مشکل دارند حتما اینطور است، اینکه زندگی مردم طبق مراد و مطلوبشان نیست درست است، دلیلش این است که کشور ما با یک تحریم بی سابقه در تاریخ مواجه است. نه در ایران بلکه در کل دنیا هم بی سابقه است . اینکه کشوری در دنیا فعالیت بانکی و صادراتی اش این همه مشکل داشته باشد در دنیا بی سابقه است. بنابراین وقتی فشار وارد می‌شود حتما فشارها تاثیرگذار است. از اثر که نمی شود فرار کرد.

* ماه‌های اولیه که انتخابات برگزار شد، موضوعی به دلایلی در ذهن من بود و خدمت رهبری بیان کردم

که دولت آمده است و می‌خواهد کار کند، اما شما اگر به هر دلیلی فکر می‌کنید فرد یا دولت دیگری بهتر می‌تواند خدمت کند، من آماده‌ام کنار بروم.  ایشان به شدت رد کردند و فرمودند به هیچ عنوان و دلم می‌خواهد تا روز آخر و ساعت آخر باشید. بار دیگر در سال ۹۷ مطرح کردم، ایشان فرمودند حتی اجازه نمی‌دهم یک ساعت زودتر مسئولیت را تحویل دهید. من هم از ابتدا نظرم همین بوده است. همه مردم تا امروز از نظام و دولت حمایت کرده‌اند. اگر شرایط بهتر می‌خواهیم باید حمایت کنیم.

* آمریکا می خواهد با فشار حداکثری در حالی که مردم در مسیر سختی و استیصال قرار گرفتند، دولت با ضعف پای میز مذاکره حضور پیدا کند اما این کار امکان ناپذیر است. ما با قدرت و توانمندی و با عزت در برابر دنیا سخن حق مان را به صراحت بیان کردیم و می کنیم اما هیچگاه با ضعف پای میز مذاکره نخواهیم رفت]

* مقام معظم رهبری صریحا به من فرموده من نسبت به لوایح دولت نظر مخالفی ندارم و بنابراین این لوایحی که دولت تایید کرده و رهبری با آن مخالف نبوده و گفته من نظر مخالف ندارم، در مجمع در این پیچ و خم گرفتار شده است.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 فوریه 2020

 
 

اشتراک گذاری: