ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 دی  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 25 دیماه

جنبش اعتراضی مردم، اجازه

تشکیل مجلس فرمایشی نمیدهد

 
 
 

 

 چه تعداد از اینها در مجلس دزد و اختلاسگر و دارای پرونده مالی بودند و هستند؟

 

در یکی از بحرانی ترین شرایط حاکم بر کشور، شورای نگهبان برای یک مجلس ذلیل و تابع "قدرت" سینه سپر کرده است. سادگی است اگر تصور کنند احمد جنتی زیر 100 سال طی چند هفته لیست صاحب صلاحیت ها را تهیه و تدوین و اعلام کرده است. این لیست در بیت رهبری تدوین و تکمیل شده و برای اعلام آن به شورای نگهبان ابلاغ شده است. در این میان عباس کدخدائی هم که خواب نخست وزیری (با تغییرقانون اساسی در مجلس آینده) دیده، برای این لیست و این مجلس هر روز بعنوان سخنگوی شورای نگهبان پامنبری می خواند. مافیای حجتبه که حالا نام خود را به "جبهه پایداری" تغییر داده فعلا امثال کداخدائی و مرتضی آقا تهرانی و ... را جلو انداخته است. یکی با ادعای حقوقدان و دیگری با آرزوی تبدیل شدن به امام جمعه بیت رهبری. مقامی که سید حسن امامی امام جمعه شاه داشت. او زبان فرانسه می دانست و در فرانسه دکترای حقوق گرفته بود و این یکی چند سالی در امریکا بوده و معلوم نیست از کجا و چگونه در موسسه مصباح یزدی سر در آورده است.

برای نمایش بیسوادی سیاسی سخنگوی شورای نگهبان همین بس که پس از اعلام لیست دارندگان صلاحیت برای شرکت د رانتخابات مجلس گفت: «۹۰ نماینده مجلس کنونی که رد صلاحیت شده اند پرونده مالی و اختلاس دارند!»

تا اینجای کار، یعنی همین مجلس کنونی را که بزودی کارش تمام می شود شورای نگبهان  با 90 دزد و مختلس پر کرده بود.

استبداد و شورای نگهبان، این بار و زیر فشار جنبش اجتماعی که در خیابان است و به این آسانی پای صندوق رای نمی رود مانند گذشته دست باز برای هر تصمیمی نخواهند داشت. اعلام شتابزده تائید صلاحیت 30 نفر دیگر و اعلام تجدید نظر در مورد برخی رد صلاحیت شدگان نیز همین را نشان میدهد. این عقب نشینی و این مانور هنوز بسیار کمتر از آنست که پاسخگوی جنبش عمومی حاضر در صحنه بشود. نه حکومت توان تحمیل چنین مجلسی را به مردم دارد و نه مردم چنین مجلسی را می پذیرند و ای بسا، در روزها و هفته های آینده شعارها علیه تدارک چنین مجلسی آغاز شود


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 ژانویه 2020

 
 

اشتراک گذاری: