ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 آذر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دو پیام شیخ مهدی کروبی

خطاب به کنگره حزب اعتماد ملی

و تحلیل شورش اخیر مردم ایران

 
 
 

 

 

شیخ ‌مهدی کروبی بنبانگذار حزب اعتماد ملی، پیامی برای کنگره این حزب فرستاد که توسط همسر وی "فاطمه کروبی" که در این کنگره حاضر شده بود قرائت شد. کروبی در این پیام در ارتباط به انتخابات مجلس آینده نوشته است:

امیدوارم ارباب قدرت نتواند مجلسی فرمایشی دیگری بوجود بیاورد. امید است از حضور در انتخابات غفلت نکنید و فعال باشید. ضمن ارتباط خوب با سایر احزاب اصلاح‌طلب استقلال تشکیلاتی حزب را حفظ کنید. ارتباط با بزرگان استانها ائم از روحانیون و اساتید را رعایت کنید. امیدوارم مجلسی در راس امور قرار گیرد که تشکیلاتش به دست مردم باشد. انشاءلله و ارباب و اصحاب قدرت دیگر نتوانند مجلس فرمایشی دیگری را به وجود بیاورند. به امید مجلسی نیرومند و قوی و مستقل با حضور پرشور مردم.

در خاتمه نگرانی برای این حقیر نداشته باشید .

شرایط اقتصادی مردم پس از خروج یک جانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران بدتر و سخت تر شده و "شیوه قجری" حکومت بر کشور موجب تشدید فساد و تبعیض در تمامی ارکان حکومت شده است.

درباره شورش اخیر باید برای روشن شدن ابعاد مختلف این "فاجعه" کمیته حقیقت‌ یاب تشکیل شود و همچنین مشخص شود چه کسانی اموال عمومی را تخریب کردند.

 

کروبی درباره سخنان فرمانده سپاه که شورش مردم را "سناریوی جهانی" اعلام کرده،  نوشت: «فرمانده جدید سپاه، این سرلشکر یک شبه، اعتراض به حق مردم را جنگ و سناریوی کامل جهانی می‌نامد و دیگر عضو این نهاد نظامی سرکوب چند روزه زن و مرد بی دفاع این سرزمین را پیروزی در جنگ جهانی تمام عیار می‌خواند و عجیب آنکه کسی هم آنان را از بیان چنین سخنان سفیهانه‌ای که بدون تردید شعله‌های خشم و نفرت ملت را دوچندان می‌کند، بر حذر نمی‌دارد. ریشه اعتراضات اخیر مردم در فساد، تحقیر، تبعیض و نابرابری حاکم است نه در آنسوی آبها. قطع اینترنت و محدودیت وسایل ارتباط جمعی راهکاری غلط است که ته ‌مانده اعتماد مردم را هم بر باد خواهد داد.

اینجانب اگر محدویت در تردد نداشتم حتما به دیدار آسیب دیدگان و خانواده‌های آنان می‌رفتم و به نوبه خود از آنان دلجویی می‌کردم."


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 نوامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: