ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 آبان 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنان روحانی در جلسه هیات دولت

در داخل کشور نگذاشتند

از برجام به سود مردم استفاده شود

 
 
 

 

 

گزیده سخنان روحانی در جلسه هیات دولت:

« اینکه برخی بخواهند درشت‌گویی کرده و سخنان غیرمنطقی و بی‌پایه و واهی و شعاری را به عنوان انقلاب محسوب کنند، اینگونه رفتارها شاید به برخی از انقلاب‌ها شباهت داشته باشد ولی هیچ ربط و شباهتی به انقلاب اسلامی ندارد. شهامت در صلح، سخت‌تر از شهامت در میدان نبرد است

هدف اسلام نه جنگ و نه صلح بلکه مصلحت اسلام و جامعه است، گفت: این مصالح گاهی در صلح و زمانی در جنگ تعریف می‌شود.

مردم ایران به خوبی می‌دانند چه کسی به آنها ظلم می‌کند و چه کسانی باعث شدند برجام صدمه ببیند و می‌دانند که برجام چه آثار و برکاتی می‌توانست برجای گذارد. با شکوفایی برجام بود که در سال 95، بزرگترین رشد اقتصادی جهان را داشتیم.

عده‌ای در داخل به دنبال تحریک مردم بودند، مبنی بر اینکه ترامپ و حتی نتانیاهو خیلی هم آدم‌های بدی نیستند و این دولت است که ناکارآمد است، اما مردم دست رد به سینه و دهان آنها زدند .

بهترین سامانه پدافند هوایی و بهترین ناوچه و زیردریایی در دوران این دولت ساخته شده است. شرکت‌های دانش بنیان در دوره این دولت توانستند در کشور تحول ایجاد کنند. این شرکت‌ها فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را جذب می‌کند و این می‌تواند برای جوانان روحیه‌بخش باشد. با حمایت از این شرکت‌ها توانسته‌ایم بسیاری از قطعاتی را که تحریم بوده، در داخل کشور تولید کنیم. برای علم و نوآوری دانشگاه‌ها باید تقاضا وجود داشته باشد و تقاضا از سوی شرکت‌های بزرگ بویژه شرکت‌های خصوصی امکان‌پذیر است، چنانچه صاحب هر شرکت بزرگی به دلایل مختلف روانه دادگاه شود، قطعاً تقاضایی شکل نخواهد گرفت، البته باید با فساد مبارزه کرد، اما نباید شرکت‌ها تعطیل شود.

اینگونه اقدامات به هر دلیلی از جمله اینکه بخواهید در انتخابات شعاری را مطرح کنید به ضررتان تمام خواهد شد و در فردا روزی خواهم گفت که چه کسی کشور را تعطیل کرده است؛ لذا باید از شرکت‌های خصوصی حمایت کنیم.

تحقیق و پژوهش دانشگاهی در نهایت به کتاب و جزوه‌ای تبدیل شده و در قفسه کتابخانه قرار می‌گیرد و اینگونه تحقیقات در صورتی عملیاتی می‌شود که تقاضایی برای آن از طرف شرکت‌ها وجود داشته باشد و بهترین تقاضا برای اینگونه تحقیقات شرکت‌های خصوصی هستند.

معتقدم تا زمانی که در کشور شفافیت نباشد، بقیه امور در مسیر مبارزه با فساد جنبه نمایشی دارد و به درد ملت نمی‌خورد. البته اگر این گونه اقدامات برای انتخابات است، حرفی در آن نیست اما اگر واقعاً به دنبال از بین بردن فساد هستید، باید شفافیت، رقابت سالم و صادرات غیرنفتی توسعه پیدا کند.

اگر درها قفل باشد، کاری نمی‌توان از پیش برد. باید در مجامع و کنوانسیون‌های جهانی در مسیر تحقق منافع کشور و روان‌سازی مبادلات مالی و بانکی اقدام کرد و در این مسیر شعار، کارساز نیست.

نباید اجازه دهیم که در سیستم بانکی‌مان اتهام پولشویی به ما بچسبد و این به زیان کشور است، البته در خصوص FATF که برخی به آن حساسیت دارند سخنی نمی‌گویم، اما چرا یک عده در مقابل 4 لایحه‌ای که در دولت و مجلس به تصویب رسیده، مانع‌تراشی می‌کنند و جلوی دولت و مجلس ایستاده‌اند؛ اینگونه اقدامات به نفع کشور نیست. باید روابط خود را با جهان روان کنیم به نحوی که بتوانیم کالاهای خود را صادر کرده و بازارهای کشورها را فتح کنیم. باید اجازه دهیم که تحول بزرگی در کشور ایجاد شود تا شرایط بهتری داشته باشیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 اکتبر

 
 

اشتراک گذاری: