ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 آبان 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

خلاصه سخنرانی رهبر ج. اسلامی

انتظار کشور را فلج کرده

یا مانورهای نوبتی رهبر؟

 
 
 

 

خلاصه سخنان روز گذشته رهبر جمهوری اسلامی بمناسبت سالگرد اشغال سفارت امریکا:

 

منع مذاکره، منطق محکمی دارد؛ راه نفوذ دشمن را می بندد، ابهت جمهوری اسلامی را به دنیا نشان میدهد و ابهت پوشالی آمریکا را در چشم جهانیان می‌شکند.

بعضی خیال می کنند که مذاکره مشکلات کشور را حل میکند. این اشتباه بزرگی است؛ صددرصد اشتباه است.

طرف مقابل، قبول مذاکره از سوی ایران را به معنای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی میداند و میخواهد بگوید "توانستیم ایران را به زانو در آوریم" و می خواهد اثبات کند که سیاست فشار حداکثری درست بوده و بعد هم هیچ امتیازی نخواهند داد.

ما برای اینکه این را امتحان کنیم -البته من یقین داشتم ولی برای اینکه برای همه روشن شود- گفتیم اینها از خطایی که کردند [بازگردند]، تحریمها را بردارند و به برجام برگردند و بعد در مجموعه‌ی برجام مذاکره کنند. نخیر، نپذیرفتند.

چرا از واردات بی‌رویه و زائد جلوگیری نمی کنید؟ ثروت بادآورده‌ی برخی افراد در اولویت است یا جوان بیکار کشور؟

یکی از راه‌های رونق تولید، جلوگیری از واردات زائد و بی‌رویه است. چرا مسئولان جلوگیری نمی کنند از این مسئله؟ یک کسانی با واردات تنفّس میکنند؛ ثروت بادآورده‌شان وابسته به واردات است و نمیگذارند جلوی واردات زائد که تولید داخلی را به شکست میکشاند، گرفته شود. اینها در اولویت‌اند یا آن جوان بیکار کشور؟

رفع مشکلات کشور را معطل رییس جمهور فرانسه نگه ندارید. این انتظار، کشور را به رکود میکشاند

کلید حل مسائل اقتصادی کشور، مسئله‌ی تولید است؛ این حرف اقتصاددان‌ها است. راه دیگری نیست.

نمیشود برای رفع مشکلات کشور به انتظار خارجی‌ها ماند؛ این انتظار به پیشرفت کشور ضربه میزند.

اینکه یک مدتی منتظر بمانیم به خاطر برجام، یک مدت منتظر بمانیم که آیا رئیس‌جمهور آمریکا مهلت هایی را که در برجام گذاشته‌اند، تمدید میکند یا خیر، یک مدت معطل برنامه‌ی رئیس‌جمهور فرانسه بمانیم ... همه‌اش شد انتظار ...

این انتظار، کشور را به رکود و عقب‌ماندگی میکشاند؛ رها کنید، نمیگویم ارتباط را قطع کنید، منتها دل نبندید. دل به داخل و ظرفیت‌های داخلی ببندید.

خواسته‌های جدیدی را مطرح میکنند و ایران این خواسته‌ها را نخواهد پذیرفت. میگویند در منطقه فعال نباشید، به مقاومت کمک نکنید، موشک نداشته باشید؛ کم‌کم هم خواهند گفت روی حجاب تکیه نکنید و قوانین دیگر را مطرح خواهند کرد. خواسته‌های اینها حد ندارد.

تجربه‌ی کوبا و کره‌ی شمالی مقابل چشم شما است. مسئولان آمریکا و کره‌ی شمالی با یکدیگر عکس یادگاری گرفتند، قربان صدقه‌ی همدیگر هم رفتند اما نتیجه اینکه [آمریکایی‌ها] یک ذره تحریمها را کم نکردند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 نوامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: