ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 آبان 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

102 سالگی انقلاب اکتبر

سوسیالیسم بزودی

زنگ خانه ها را خواهد زد!

سایت حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی

 
 

 

 

روز نهم ماه نوامبر به مناسبت 102 سالگی انقلاب سوسیالیستی اکتبر مراسم و میتینگ هایی در برخی از جمهوری های اتحاد شوروی سابق و شهر های مختلف روسیه برگزار شد.

به همین مناسبت حزب کمونیست روسیه در شهر ها و مناطق مختلف این کشور با بر پایی مراسم از اتقلاب اکتبر تجلیل به عمل آورد.

 در مسکو از صبح روز هفتم نوامبر مراسم جشن، میتینگ و سخنرانی با شرکت کمونیست‌ها و احزاب چپ برگزار گردید. در این مراسم تعدادی از رهبران حزبی و دیگر سازما ن های اجتماعی سخنرانی کردند. با آغاز برنامه، گنادی زوگانف، رهبر حزب کمونیست روسیه خطاب به شرکت کنندگان در مراسم گفت:

سال 1941 در چنین روزی در حالی که نیروهای ارتش هیتلری در بیست کیلو متری مسکو قرار داشتند رهبری حزب کمونیست با فرمان رفیق استالین یک رژه نظامی افسانه‌ ای جهت بزرگ داشت انقلاب اکتبر در میدان سرخ برگزار کرد. با وجود فرمان هیتلر مبنی بر بمباران مسکو در آن روز، 27 هزار نفر از نظامیان ارتش سرخ رژه رفتند.

 لنین برای اولین بار راه نوینی را در برابر بشریت گشود که همه زحمتکشان یدی و فکری، اعم از کارگران، دهقانان، مهندسین و دانشمندان را از ستم و استثمار، فقر و تبعیض رهایی بخشید. با فرمان لنین آرزوی دیرینه دهقانان روس برای در اختیار داشتن زمین تحقق پیدا کرد. روزی هشت ساعت کار و برابری حقوق زن و مرد جامه عمل پوشید. کارخانه ها در اختیار کارگران قرار گرفتند…

لنین در اوج جنگ جهانی اول طرح صلحی را پیشنهاد داد که در نوع خود نظیری در تاریخ بشریت نداشت. طرح صلحی که هیچگونه غرامتی را شامل نمی‌ شد و از جانب نیروهای متخاصم پذیرفته شد و موجب خاموشی آتش جنگ شد. در همان زمان دانشجویان بلژیک، پیشنهاد کردند جایزه صلح نوبل به لنین داده شود.

 بی دلیل نیست که از پس فردای پیروزی انقلاب سوسیالیستی اکتبر، نیروهای طرفدار تبعیض و ستم طبقاتی برای نابودی انقلاب و پاک کردن نام لنین از تاریخ جهان به تکاپو افتادند.

پس از مرگ لنین، استالین خطاب به شهروندان اتحاد شوروی گفت: « ما موظف هستیم مسیری را که غرب طی یک قرن پیموده است، به مدت ده سال طی کنیم در غیر این صورت نه تنها به اهداف خود دست  نخوایم یافت بلکه از جانب دشمنان طبقاتی که ما را محاصره کرده‌ اند نابود خواهیم شد».

این مسیر طی ده سال طی شد و اتحاد شوروی توانست 9 هزار کارخانه صنعتی منحصر به فرد ایجاد کند. طی این مدت با بهره گیری از علوم پیشرفته زمان، آموزش و پرورش تحول کیفی پیدا کرد. رشد اقتصادی در سال به رقم 15 در صد رسید و زمینه‌های وسیعی را در دستیابی به تکنیک و علوم فراهم کرد. پیروزی ما نیز در جنگ کبیر میهنی ناشی از همین دستآورد ها بود. (حال با شرایط امروز مقایسه کنید که رشد اقتصادی ده ساله گذشته روسیه در حد صفر مانده است).

من در اینجا جوانان را مخاطب قرار می‌دهم و یاد آوری می کنم، آهنگ زندگی در جهان به سمت چپ در حرکت می باشد. اخیراً متفکرین غربی و دریافت کنندگان جایزه نوبل بر این نظر هستند، بعد از چند سال، دورانی که لنین پایه گذاری کرد، از طرف غالب مردم جهان مورد توجه قرار خواهد گرفت و برای آموزش و درس گیری از آن، همه ما کوشش خواهیم کرد.

در فرازی دیگر رهبر حزب کمونیست ادامه داد: دوستان ما، کمونیست‌ها در جمهوری خلق چین با ادامه راه بزرگ انقلاب اکتبر زیر پرچم مارکسیم- لنینیسم به یک شاهکارعظیم دست یافتند. آن‌ها در زمانی کوتاه چین را به یک ابر قدرت تبدیل کردند و بر اساس سوسیالیسم و اصلاحات تنگ شیو پینگ، با باز کردن دنیای جدید در مقابل مردم، زندگی شرافتمندانه ای را برای یک و نیم میلیارد انسان به ارمغان آوردند. امروز چین از نظر علمی، آموزش، کشفیات و فن آوری های جدید در مقام اول جهان قراردارد. دستیابی به فضا یکی از درخشان ترین نشانه‌های پیشرفت علم و تکنیک دانشمندان جمهوری خلق چین است.

در سمینار سوسیالیسم قرن 21  که اخیراً در این کشور برگزار شد، رفقای چینی اذعان کردند در دنیای امروز هیچ انسان فرهیخته و منصفی عزت و پیروزی جمهوری خلق چین و دستآورد های انقلاب اکتبر را نمی تواند نادیده بگیرد.

زوگانف با اشاره به شرایط امروز روسیه، از عزم راسخ حزب کمونیست این کشور مبنی بر احیای سوسیالیسم در روسیه گفت: ما با اتکا به تجارب لنین و استالین در پیشرفت‌های همه جانبه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور شورا ها، ده گام به پیش را برای بازگرداندن سوسیالیسم تدوین کرده ایم.  یکی از اعضای حزب ما لیوچنکو، با رأی مردم در استان ایرکوستک، به مقام فرمانداری رسید. این فرماندار با بودجه 97 میلیون روبل شروع به کار کرد و پس از چهار سال با گرفتن مالیات از الیگارش های منطقه بودجه ایرکوستک، در مدت کوتاهی به رقم 212 میلیون رسید.

نمونه دیگر ساوخوز لنین در منطقه مسکو است که بنیانگذار این مؤسسه ولادیمیر لنین بود. ساوخوز لنین، نمونه درخشان عملی کردن ایده‌های سوسیالیستی است. مدیریت پاول گرودین، (کاندیدای حزب کمونیست روسیه در انتخابات گذشته ریاست جمهوری) یکی از موفق ترین نمونه‌های عملکردهای اقتصادی و اجتماعی است. در این مجتمع کشاورزی، دامپروری و صنعتی با جدید ترین روش‌های پیشرفته بهترین شرایط زیستی را برای کارکنان این مؤسسه فراهم کرده است. کارنامه درخشان گرودین، در ساوحوز لنین و لیوچنکو، در ایرکوستک خاری شده است در چشم دولت و الیگارش ها و قضات دزد و دروغ‌گوی کشور.

مقامات کشور با توسل به دروغ و خدعه تلاش دارند تا نمونه‌های موفق اداره مناطق و مؤسسه های کشاورزی- صنعتی که با مدیریت کمونیست‌ها در ایرکوستک، منطقه مسکو، اورال و دیگر مناطق کشور به نتایج درخشانی رسیده‌اند را با توسل به دادگاه ها و قضات شریک مال مردم، از دست آنان خارج کنند.

من در همین محل اعلام می‌دارم ما با توانایی کامل از مدیران با استعداد و توانمند کشور جهت به وجود آوردن یک زندگی سازنده و شرافتمندانه پشتیبانی خواهیم کرد. ما در حال گذراندن شرایط حساسی به سر می بریم. من مطمئن هستم در فرصتی نه چندان دور سوسیالیسم زنگ در همه خانه‌ها را به صدا در خواهد آورد. شرط به وجود آمدن چنین امری اتحاد همه نیروهای میهن دوست و همدلی و هماهنگی فشرده است.

برقرار باد اتحادیه میهنی و مردمی که خواهد توانست یک دولت شایسته را به وجود بیاورد و مسیر سوسیالیسم و حکومت زحمتکشان را نوید دهد.

https://kprf.ru/party-live/cknews/189272.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 نوامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: