تبریک تولد محمد خاتمی

بخاطر همه آن چیزهائی که ندارد

ابراهیم  نبوی

 

دیگ به دیگ می گوید روت سیاه!

فروش خانه هفت طبقه

 اشرف پهلوی در نیویورک

(پیک هفته ۱۰۹) 29 مهر ماه  1398 - 21 اکتبر 2019

 pyknet100@gmail.com


28-27 مهر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


28-27 مهر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


28-27 مهر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


28-27 مهر

منتخب اخبار
شهرستان ها


28-27 مهر

منتخب اخبار ورزشی


28-27 مهر

منتخب اخبار اقتصادی

 

عنوان اول پیک نت 29 مهر

95 در صد جامعه امروز

در برابر 5 درصد جامعه

مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی، در شماره روز گذشته این روزنامه سرمقاله ای نوشته در باره اربعین و شاخ و برگ هائی که به ظواهر مذهبی این مراسم در سالهای اخیر داده شده است. او در این مقاله بی آنکه از رهبر جمهوری اسلامی نام بیآورد، عملا به او هشدار میدهد که فریب گزارش های رسمی را که بازتاب دهنده 5 در صد جامعه است نخورد، چرا که 95 در صد جامعه چیز دیگری است. این بخش از سرمقاله او چنین است:

«میزان طلاق در جامعه ما که هر روز در حال بیشتر شدن است، مفاسد اقتصادی روزافزون است، ناهنجاری‌های اجتماعی، اعتیاد، دزدی، سیر صعودی پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها و گسترش بداخلاقی‌ها و اختلافات می‌توانند وضعیت امروز جامعه ما را نشان بدهند. اینها نشانه‌های خوبی نیستند و به روشنی نشان می‌دهند جامعه ما از نظر اعتقادی و ایمانی دچار یک بیماری خطرناک است.

اگر به بزرگان ما گزارش داده می‌شود که به دلیل شرکت این تعداد افراد در این مراسم و فلان دعا و فلان گردهمائی، اوضاع بسیار خوبست و همه چیز به طرف بهتر شدن به پیش می‌رود، درخواست صاحب این قلم اینست که بزرگان، به این گزارش‌ها اعتماد نکنند و به این نکته بسیار مهم توجه نمایند که مجموع این افراد فقط به زیر 5 درصد جمعیّت کشور می‌رسند. قطعاً اعمال و رفتار و افکار 5 درصد یک جامعه را نمی‌توان به کل آن جامعه تعمیم داد. اینهم قطعی است که نمی‌توان 95 درصد دیگر را در مقابل این 5 درصد دانست، ولی با توجه به این دو واقعیت، می‌توان به این نتیجه رسید که برای دریافتن درست آنچه زیر پوست جامعه ما وجود دارد، به بررسی‌های عمیقی نیاز است و نباید به ظواهر تکیه کرد.

به هیچ وجه نباید به جامعه، با عینک بدبینی نگاه کرد کما اینکه عینک خوشبینی نیز کسی را به واقعیات جامعه نمی‌رساند. رشد فوق‌العاده ناهنجاری‌های اجتماعی که به نمونه‌هائی از آن اشاره کرده‌ایم، باید همه را به ویژه مسئولان نظام را به واقع‌بینی رهنمون شود. واقعیت اینست که مسئولان ما در تمام بخش‌های دولتی و حکومتی «جاماندگان» از تحولات اجتماعی جامعه امروز خودمان هستند و باید فکری به حال جاماندگی خودشان بکنند و به این سوال اساسی پاسخ بدهند .»


آمد نیوز و روح الله زم "پروژه" بود!

فیض الله عرب سرخی از رهبران ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که از جمله زندانیان کودتای 88 بود، در تفسیر کوتاه ماجرای ظاهر شدن روح الله زم در ایران، برای نخستین بار از اصطلاح "پروژه" نام برد و نوشت باید صبر کرد و دید آخر این پروژه می خواهد به کجا ختم شود.


ادامه ظهور روح الله زم در ایران

انتشار نوار صوتی و پر خبر

متهم اطلاع رسانی به آمد نیوز

فایل صوتی اول - فایل صوتی دوم

دو فایل صوتی از محمد حسین رستمی (فردی که مسئول سایت عماریون بوده و اعلام شده منبع اطلاعات روح الله زم بوده) منتشر شده است. اهمیت این دو فایل صوتی که ظاهرا از داخل زندان و با استفاده از تلفن به خارج از زندان راه یافته، خبرهائی است که وی مطرح کرده است. این بخش خبری که در میانه فایل ها است به آن میماند که مرداب فساد و نفوذ و تباهی را هم زده باشند. ما در اولین واکنش ها در ارتباط با ماجرای روح الله زم و کشف باصلاح ترور فرمانده سپاه قدس "قاسم سلیمانی" نوشتیم که ظاهرا حسین طائب رئیس اطلاعات سپاه درموقعیت و تنگنا قرار گرفته و با این نمایش ها در پی نجات موقعیت خود است.

توصیه ما به خوانندگان پیک نت آنست که زیاد گوئی های محمد حسین رستمی را تحمل کنند تا برسند به خبرهائی که وی به آنها  اشاره می کند.


منتخب اخبار روزهای گذشته


رویای جنگ و پیروزی سریع

دولت ترکیه را به گرداب برد

دیمیتری مینین بنیاد فرهنگ استراتژیک

 

عنوان اول پیک نت 28 مهر

جهش علمی وتحسین برانگیز
 نسل پس از انقلاب 57 ایران


نبرد بزرگ دوران ما

چین در میدان اختراعات

امریکا را به زانو در آورده

راشا تودی – ترجمه رضا نافعی


شطرنج دقیقی که روسیه بازی می کند

اردوغان در پیچ و تاب

کمندی که پایش در آن گیر کرده


بیست و ششمین فستیوال تئاتر ایرانی

بیست و ششمین فستیوال تئاتر ایرانی از 27 اکتبر (یکشنبه آینده) در شهر کلن آغاز می شود. فستیوالی که بنیانگذار آن زنده یاد "مجید فلاح زاده" بود و پس از درگذشت ناگهانی و غافلگیر کننده وی، همسرش جای خالی او را هم پر کرد و پرچم این فستیوال را برافراشته نگهداشت. کاری دشوار در مهاجرت و به دور از ایران اما همسو و گام به گام با تئاتر در ایران. برای آگاهی از برنامه های این فستیوال مراجعه کنید به جدول برنامه های آن که در همین شماره پیک نت منتشر شده است.

 

سرمقاله 712

رقابت های حادثه آفرین

برای‌تحویل گرفتن بیت‌رهبری!


باد خاورمیانه و تحولات جهانی

در جهت روسیه می وزد!

فروزنده فرزاد


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

مقدمه منتخب اخبار استان و شهرستانهای پیک نت روز گذشته (یکشنبه) درباره پایان اربعین و بازگشت آنها که رفتند و دست خالی بازگشتند پر مخاطب ترین مطلب بود. این مطلب روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 11 هزار و 700 خواننده داشت و روی 7 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران