در پایان نمایشگاه هوائی روسیه

ایران 30 جنگنده

از آخرین مدل سوخو خرید

 

طی 40 روز

1000 در پوش فاضلاب

در شهر اهواز ربوده شد!

(پیک هفته ۱۰۹) 16 شهریور ماه  1398 برابر 7سپتامبر2019 

 pyknet100@gmail.com


15-13 شهریور

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


15-13 شهریور

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


15-13 شهریور

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


15-13 شهریور

منتخب اخبار
شهرستان ها


15-13 شهریور

منتخب اخبار ورزشی


15-13 شهریور

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 16 شهریور

تا ساختار نظام دگرگون نشود

مبارزه‌با فساد ممکن‌نمیشود!

آیا فسادی که تا بن دندان نظام رخنه کرده، توسط همان کارگزاران و گردانندگان نظام که بانیان این فساد بوده اند و در همان ساختاری که فساد را موجب شده قابل مبارزه است؟ آینده بیش از اکنون نشان خواهد داد که چنین مبارزه ای ناممکن است. شاه هم در سال 53 هیات مبارزه با فساد تشکیل داد و ارتشبد فردوست را که تخم چشمش بود در راس آن قرار داد تا فساد را تا پشت مرزهای قرمز دربار شاهنشاهی و وابستگان به آن ریشه کن کند و گزارش آن را در تلویزیون ملی ایران برای مردم قرائت کند. چنان شد و چنان کردند و دیدیم که بی نتیجه بود. فساد هرگز در اینسوی مرز خلاصه نمی شود و مبارزه زمانی واقعی است که دو سوی مرز را شامل شود. فسادی که اکنون نظام را بلعیده به بیت رهبری و نهادهای انتصابی اعم از نظامی و غیر نظامی، روحانی و غیر روحانی وصل است. هرکس که از نمد باصطلاح مبارزه با فساد بخواهد برای خود کلاهی تهیه کند؛ با سر به زمین خواهد آمد. (چنان که اکنون ابراهیم رئیسی با بزرگ نمائی دادگاه های مبارزه با فساد در این تلاش است). برای مبارزه با فساد ساختار نظام باید تغییر کند، شعار ویرانگر "خودی و غیر خودی" که حتی گزینش ها در دانشگاه های را هم شامل شده باید جای خود را به شایستگی و شایسته سالاری بدهد و در این گزینش فرقی میان زن و مرد نباید باشد، این شایسته سالاری باید حتی شامل روحانیونی شود که برای امامت جمعه برگمار میشوند و نه هرکس که چاپلوس قدرت است و سنگ ولایت فقیه را بیشتر به سینه می کوبد و از کنار همین چاپلوسی به قدرت رسیده است. همین شرط باید معیار برگماری فرماندهان نظامی و اعضای شورای نگهبان و رئیس قوه قضائیه، مجمع مصلحت و دهها نهاد و برگماری دیگر بشود. در اینصورت است که نظام از آزادی ها وحشت نخواهد داشت و تلویزیون به تریبون خودی های بیت رهبری تبدیل نمی شود. رخنه و نفوذ عوامل جاسوسی غرب و اسرائیل از همین روزنه خودی ها و شیوه چند ده ساله اداره نظام که باید دگرگون شود ممکن شده است و خواهیم دید و خواهند دید که این شیوه و این رخته و نفوذ چه فاجعه ای برای ایران به بار خواهد آورد. تا ساختار دگرگون نشود مبارزه با فساد ممکن نیست و حق با دکتر محدثی استاد دانشگاه تهران است که علیرغم لکنت زبان ناشی از فشارهای امنیتی  تقریبا با همین استدلال سخنرانی کرده که  می شنوید.

او بدرستی در باره فساد کنونی از کسانی می گوید که سالیان سال بر اریکه قدرت سلطه دارند و پازل قدرت در ایران طوری چیده شده که اصلا نیروی جدید وارد سیستم نشود و فقط وفاداران به آنها وارد سیستم شوند!


رئیس دفتر رهبر

صدرالساداتی مفقود شد

زیرا پای میرحجازی را لگد کرد


دکتر راغفر:

برنامه های اقتصادی احمدی نژاد

با اهداف امریکایی ها همسو بود


سرمایه گذاری در نفت، گاز و پتروشیمی

چین با 280 میلیارد دلار

به یاری ایران می شتابد!

راشا تودی - ترجمه رضا نافعی


مرور مطبوعات 14 شهریور

خشت اول را "آل بویه" گذاشتند

و شا اسماعیل صفوی دیوار را بالا برد!


منتخب اخبار روزهای گذشته


سرمقاله 706

مبارزه با فساد تبدیل شده

به مبارزه برای جانشینی رهبر


عنوان اول پیک نت 14 شهریور

همه مقصر بحران کشورند

جز"آقا" که قدرت دردست اوست!

 


سخنان وزیرارتباطات در مجلس

بازار صدها میلیاردی فیلترشکن

در دست مافیائی قدرتمند است!


جهان وارد صف بندی های نوین می شود

ایران عمق راهبردی

سخنان مکرون را درک می کند؟


راه توده 706 منتشر شد

هفته نامه راه توده – شماره 706 (پنجشنبه 14 شهریور 98)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام آن نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به جدال بر سر جانشین رهبری زیر خیمه مبارزه با فساد حکومتی دارد. علاوه بر بخش دیگری از گزارش مترجم استالین در کنفرانس تهران، مقالاتی در این شماره راه توده می خوانید با عناوین زیر:

رهبران ایران عمق راهبردی سخنان مکرون را درک خواهند کرد؟، دفاع رئیسی از خصوصی سازی برای جلب حمایت فرماندهان سپاه، زیر بار بیهودن بودن انتخابات هرگز نباید رفت، ارانی را در خوُر او باید شناخت، ریشه های عقب ماندگی ایران در کجاست؟،  "زلنسکی" حریف بحران اکرائین می شود؟، "مرغ مینا" بر فراز سر رسانه های امریکا، "قدرت" چشم رقیب را در می آورد، سخنرانی مکرون در دیدار سالانه با سفرای فرانسه و بالاخره مصاحبه محمد علی عمونی در باره شکنجه رهبران حزب در زندان جمهوری اسلامی.


سخنرانی تاج زاده در کانون زندانیان

از مذهبی تا مارکسیست

باید مطابق قانون فعالیت داشته باشد


حکومت زورگیرها بر پیاده روهای تهران

هر موزائیک زیر پای دستفروشان

50 هزار تومان قیمت دارد!


بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت پنجشنبه "همه مقصر بحران کشورند جز "آقا"..." بیشترین خواننده را در مقایسه با دیگر مطالب این شماره داشت. این مطلب روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 17 هزار و 600 خواننده داشت و روی 8 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران