ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 مرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دخترانی که با ریش و سبیل رفتند داخل ورزشگاه آزادی

محاکمه ای که اگر آغاز شود

پوشش جهانی خواهد داشت! 
 
 
 
 

 

دو دختری که با ریش مصنوعی وارد ورزشگاه آزادی شده بودند تا مسابقه فوتبال ببینند و عکاسی که از آنها عکس گرفته بود احضار قضائی و با 500 میلیون وثیقه آزاد شدند. دادگاه آنها می تواند تبدیل به یکی از جنجالی ترین دادگاهها شود و پوشش خبری جهانی پیدا کند.

آنها که قرار است محاکمه شوند لیلی ملکی و زهرا خوشنواز (دو دختری که با روزنامه «شرق» مصاحبه کرده بودند) و فروغ علایی عکاس که مجموعه عکسی را از این دختران تهیه کرده بود نام دارند.

دلیل احضار این دختران شکایت مدعی‌العموم یعنی جعفری دولت آبادی دادستان انقلاب تهران است که توسط رئیس جدید قوه قضائیه کنار گذاشته شده و اخبارd مبنی بر فساد و اختلاس او وجود دارد.

آنها در بخشی از این گفت‌وگو عنوان کرده‌اند: ما از آقای روحانی حمایت کرده‌ایم. ایشان در‌ها را برای ما باز می‌کند. ریش و سبیل ما کلید آزادی شد؛ اما کلید آقای روحانی نتوانست در استادیوم را باز کند. ما واقعا این امید را داشتیم که یکی هست ما را نجات دهد و وقتی فهمیدیم کسی کمکمان نمی‌کند، تصمیم گرفتیم خودمان راه را باز کنیم.

دو دختری که با وثیقه آزاد شده اند مدتی قبل در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بودند:

کدام قانون به زنان کشور‌های دیگر اجازه می‌دهد وارد استادیوم آزادی شوند و به دختران مشتاقی که پرچم ایران را به دوش کشیده‌اند و صورتشان سبز و سفید و قرمز شده، اجازه حضور نمی‌دهد؟

در بازی ایران- ازبکستان اعتراض کردیم، جلوی در مأمور‌ها به ما گفتند با پرچم ازبکستان می‌توانید وارد شوید. در بازی ایران- سوریه هم همین را گفتند. به نظرم این هم یک ترفند بود که برویم داخل، ما را بگیرند؛ چون ون‌ها منتظر بودند. وقتی از گیت رد شوی، اگر یک مرد کنارت باشد، احساس می‌کنی که از جانب مأموران کمتر دیده می‌شوی.

این دربی همان دربی اسفند ۹۶ است که پرسپولیس یک بر صفر بازی را باخت. نمی‌توانم تصور کنم شش، هفت ماه منتظر چنین روزی باشم و نروم. وقتی داخل رفتم اول به سمت در شرقی رفتم، آن‌قدر اضطراب داشتم که دوباره به در اصلی برگشتم.

از سمت بچه‌هایی که داخل بودند، مدام موج منفی می‌گرفتم و در نهایت گفتند اگر می‌خواهی داخل بیایی سرت را پایین بینداز و بیا و به چیزی فکر نکن.

وقتی دو گیت را رد شدم، با اینکه بالا رفتم (شانس من آن بازی اولین بازی‌ای بود که گیت بالا را هم فعال کرده بودند) هیچ‌وقت این صحنه یادم نمی‌رود، باند‌هایی را دور سینه ام پیچیده بودم که بتوانم بدنم را هم‌سطح کنم، سطح صافی نداشت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: