ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 تیر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

هشدار اروپا به ایران

از پرتگاه جنگ دور شوید

بنیاد فرهنگ استراتژیک - ترجمه الناز گرجی

 
 
 
 
 

 

انگلیس، آلمان و فرانسه با ارسال یاداشتی، به طور رسمی به ایران هشدار داده‌اند که در صورت توقف تعهدات برجامی ، جمهوری اسلامی با عواقب این عمل روبرو خواهد شد.

«تونی کارتالوچی» تحلیلگر شناخته شده ضمن تفسیر آخرین حادثه دریای عمان گزارش موسسه «بروکینگز» تحت عنوان «کدام راه بسوی ایران؟»را یادآورشد. در این گزارش سازماندهی«تحریک ایران» و متقاعد ساختن جامعه جهانی به ضرورت حمله آمریکا به ایران پیشنهاد شده است. آمریکا باید بتواند با تحریک ایران توجیهی برای حمله هوایی پیدا کند. بدیهی است که هر قدر اقدامات ایران تنفرانگیزتر، هر قدر مرگبارتر و هرقدر خشمگینانه تر باشد برای آمریکا بهتر است. البته کشاندن ایران به چنین تحریکی بدون پذیرفتن این بازی توسط بقیه جهان، برای آمریکا بسیار دشوار است». موسسه «بروکینگز» تاکید می کند: برای اینکه آمریکا بتواند بصورت مسلح نمایان شود، اوضاع باید چنین بنظر برسد که ایران «یک توافق بسیار خوب» را رد کرده و بهانه لازم را به «واکنش نظامی آمریکا » داده است. به نظر تحلیلگران «بروکینگز» حمله به ایران تنها زمانی ممکن است که اعتقاد به این باشد که به ایرانی ها پیشنهاد بسیار خوبی ارائه شده اما آنها آن را رد کرده اند و تمایل تهران دستیابی به سلاح های هسته ای است. مجله «آتلانتیک» «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا را مبتکر و تشویق کننده تحریک علیه ایران می نامد. در این میان عدم پذیرش حمله به ایران توسط جامعه جهانی نقش مهمی بازی می کند.

28 ژوئن در وین نشست امضاء کنندگان توافق هسته ای با تهران برگزار خواهد شد. نماینده ایران، چین، روسیه، آلمان، فرانسه و انگلیس (بدون آمریکا) در سطح معاونان وزیران با هم دیدار خواهند کرد. ممکن است این آخرین شانس نجات معاهده بین المللی در مورد برنامه هسته ای ایران باشد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 تیر

 
 

اشتراک گذاری: