ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 تیر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ایران ضربه سریع و کوتاه زمان

امریکا را دست کم نگیرد!

روزنامه امانیته- ترجمه آذرنگ

 
 
 
 
 

 

روزنامه اومانیته چاپ فرانسه، در تفسیر تفاوت رفتار ترامپ با رفتار روحانی در شماره روز گذشته خود نوشت:

حسن روحانی رئیس جمهور ایران  در پاسخ به سخنان ترامپ با متانت  بر خورد میکند . همتای امریکای او قدرت نظامی خود را به رخ میکشد و دندان نشان میدهد، در حالی که حسن روحانی رئیس جمهور ایران با منطق دفاعی با او بر خورد میکند.  روز چهارشنبه گذشته دونالد ترامپ اعلام کرد « ما در موقعیت قوی هستیم، واکنش ما انچنان به درازا نمیکشد . البته من در مورد نیروی زمینی وسربازان امریکائی صحبت نمیکنم »

ایران نباید این هشدار جدید را ساده تلقی کنند. این اعلام یک ضربه سریع کوتاه زمان علیه ایران است . دونالد ترامپ در بیانیه خود می گوید : « رهبران ایران باید  "احمق" و "خودخواه "  باشند اگر بدنبال توافقی برای لغو تحریم های اعمال شده توسط واشنگتن نباشند. ایران میتواند انچه را که میخواهد انجام دهد ، من اهمیت نمیدهم ، من زمان زیادی را دراختیار دارم . اما ایران باید رنج اقتصادی را تحمل کند.

از زمان خروج ایالات متحده از توافقنامه هسته ای سال 2015 تحریم ها علیه ایران تشدید شده است. در مقابل این فشارها ایران تهدید کرد که از روز پنجشنبه  برطبق توافقنامه وین بخشی از ذخیره اورنیوم سبک خود را "300 کیلوگرم» غنی تر میکند.

به نظر میرسد که تهران  از تلاش های روزهای اخیر دولت های اروپائی برای کاهش تنش ها استقبال کرده است .  خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع دیپلماتیک که نامش را فاش نساخت نوشت:

ایران از وعده خود برای غنی سازی اورنیوم منصرف شده است.

.https://www.humanite.fr/comment/reply/674177


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 10 تیر

 
 

اشتراک گذاری: