ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 تیر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

فرماندهان و بخشی از واحدهای آن به ایران آمدند

فرمان انحلال حشدالشعبی

و پیوستن آن به ارتش عراق
 
 
 
 

 

تصمیم دولت عراق برای منحل کردن سازمان بسیج عراق "حشد الشعبی" و ادغام نیروهای آن در ارتش عراق یک تصمیم جدی است و باحتمال بسیار، انتقال بخشی از واحدهای این نیرو به ایران در زمان سیل و به بهانه کمک به سیل زدگان در همین چارچوب بوده است. یعنی پیشدستی سپاه قدس برای پناه دادن به حشدالشعبی و رهبران و فرماندهان آن که همگی از وابستگان به سپاه قدس اند.

دولت عراق یک فرمان 10 ماده ای در این ارتباط صادر کرده است که با نظر آیت الله سیستانی برای داشتن یک ارتش در عراق و کاهش وابستگی به جمهوری اسلامی که از سوی مقتدا صدربیان و دنبال می شود همآهنگ است.

طبق دستور نخست‌وزیر عراق، حشدالشعبی و سایر شبه نظامیان وابسته به آن باید ظرف 30 روز در ارتش عراق ادغام گردند و خلع سلاح شوند. مطابق فرمان دولت، وابستگان به حشدالشعبی اگر نمی خواهند در ارتش عراق ادغام شوند باید خلع سلاح شده و بصورت یک حزب سیاسی غیر مسلح فعالیت کنند و تمامی مراکز و پایگاههای نظامی خود را به ارتش عراق تحویل بدهند.

حمله چند روز گذشته به سفارت بحرین درعراق و شلیک موشک به محله دیپلماتیک و سبز عراق که در آن سفارت امریکا قرار دارد، عزم دولت عراق برای هرچه زودتر خلع سلاح کردن حشد الشعبی را قوی تر کرد. بویژه که هنوز بخشی از واحدهای نظامی امریکا درعراق مستقرند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 تیر

 
 

اشتراک گذاری: