ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 تیر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 19 تیر

ایران و امریکا

در برابر دو گزینه ناگزیر

 
 
 
 
 

 

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسوی یک گفتگوی تلفنی در ارتباط با ایران داشته است. این تماس پس از گفتگوی طولانی مکرون با حسن روحانی انجام شده است. از جزئیات این گفتگو اطلاعی در دست نیست و در متن بیانیه نیز تنها این جمله دیپلماتیک و کلی قید شده که دو رئیس جمهور "تلاش ها برای اطمینان از دست نیافتن ایران به سلاح هسته ای را تائید و مسئله حضور نظامی ایران در منطقه را بررسی کرده اند.»

این گفتگو در آستانه تشکیل جلسه مهم وزرای خارجه کشورهای امضا کننده برجام صورت گرفته و این احتمال قوی است که مسئله حضور وزیر خارجه و یا یک ناظر از طرف کاخ سفید در اجلاس وزرای خارجه کشورهای امضاء کننده برجام مطرح شده باشد. یعنی یکی از شروط ایران برای مذاکره با امریکا. شرط دوم لغو تحریم های امریکائی علیه ایران است. بزودی و درجریان تشکیل اجلاس وزرای خارجه مورد بحث دربالا، نتایج این رایزنی ها بصورت حضور و یا عدم حضور وزیر خارجه و یا نماینده ای از کاخ سفید در اجلاس مورد بحث آشکار خواهد شد.

در یک خبر بسیار مهم دیگر که در همین شماره آن را میخوانید، وزیر خارجه روسیه کارت سبز برای غنی سازی اورانیوم در ایران تا حد 20 در صد را عملی دانسته و آن را مغایر قوانین جهانی منع فعالیت های اتمی ندانسته است. این سخن را می توان نوعی تهدید طرف های مقابل و بویژه امریکا دانست که در صورت پافشاری بر مواضع خود مبنی بر تحریم ایران و بی اعتبار کردن برجام، غنی سازی در ایران تا مرز 20 در صد پیش خواهد رفت.

مجموعه این اخبار که پیک نت پیگرانه آنها را دنبال می کند، نشان میدهد که مهم ترین رویدادهای مربوط به ایران در حال حاضر همین مسائلی است که در بالا به آنها  اشاره شد و لازم است این خبرها که نه با سرنوشت جمهوری اسلامی بلکه با سرنوشت ایران در ارتباط است با دقت و حساسیت دنبال شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 تیر

 
 

اشتراک گذاری: