ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 تیر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

لعیا جنیدی معاون حقوقی روحانی

دراین مملکت، مردم

در هر فصلی جشن داشته اند!

 
 
 
 
 

 

معاون حقوقی رئیس جمهور "لعیا جنیدی"، از جمله زنان حقوقدان و سیاستمداری است که جمهوری اسلامی نمی خواهد اجازه بدهد سر خود را بلند کنند تا جامعه زنان ایران با آنها آشنا شوند. همراه با فیلمی که از او می بینید، این بخش از سخنان وی را که  روز گذشته در آئین رونمایی از منشور حقوق شهروندی در تالار شهر مشهد ایراد کرد را هم بخوانید:

هیچ دولتی در اداره کشورش توفیق پیدا نمی‌کند مگر اینکه مردمش در آن مشارکت داشته‌باشند و باید این مسئله پررنگ‌تر شود. بخش کثیری از حقوق شهروندی با حقوق بشر هم‌پوشانی دارد. حق مشارکت یکی از مهم‌ترین مفاهیمی است که در دو قرن اخیر تکریم و توسعه پیدا کرده‌است. اگر قرار است کشور و شهرها بسامان شوند باید مشارکت مردم را داشته‌باشیم. در مسائل دیگر باید تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری را به مردم سپرد.

یکی از بزرگترین مشکلات شهری ما ساخت‌وسازهای بی‌رویه و خروج از محدوده است. همچنین حاشیه‌نشینی از مشکلات جدی است که مدیریت شهری باید ورود پیدا کند. ایمنی از دیگر مسائل بسیار مهم است. حق دیگری که بسیار مهم است و در متن منشور ارائه شده، طرح حق تفریح و سرگرمی است که باید به عنوان حق شادی مطرح کرد و بسیار اهمیت دارد. حق ارائه هنر و داشتن جشن‌هایی که فرزندان این کشور را شاد می‌کند از مسائل بسیار مهم است. ما در ابتدای هر فصلی جشنی داشتیم و ترویج این جشن در تمام دنیا مدیریت شده است و تلاش می‌کنند که مردم را خوشحال کنند. مسائل مربوط به صنایع مزاحم، محیط‌زیست، راهنمایی‌رانندگی، محدودیت حقوق مالکانه و نگهداری حیوانات از مشکلات ماست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 تیر

 
 

اشتراک گذاری: