ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 تیر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 31 تیر

جنگ و یا مذاکره

کدامیک پیروز میدان می شوند؟

 
 
 
 
 

 

عده ای در کاخ سفید و اطراف آن و عده ای در بیت رهبری و اطراف آن طالب جنگند. نه مردم امریکا جنگ می خواهند و نه مردم ایران اما طرفداران جنگ از روی سر مردم سرگرم اجرای نقشه های خود برای برافروختن جنگی اند که سود خود (در امریکا) و قدرت حکومتی (درایران) را در آن می بینند!

در روزهای گذشته که روزنه هائی از مذاکره میان امریکا و ایران و بر محور خاتمه تحریم ها و بازگشت به برجام پیدا شده، دو گروهی که دربالا به آنها اشاره شد بر فعالیت خود افزوده اند. حال یا با توقیف نفتکش ایران و یا نفتکش نزدیک ترین متحد امریکا "انگلستان"؛ یا با شعارها وتوصیه هائی که ازگلوی روزنامه کیهان برای جنگ بیرون می آید و یا فلان فرمانده خوش خیال سپاه که می گوید تا جنگ نشود جهان جمهوری اسلامی را یک ابرقدرت نخواهد شناخت. در امریکا هم درکنار تلاش فلان سناتور جمهوریخواه طرفدار حل مناقشه با ایران از طریق گفتگو ناگهان روزنامه ها و رسانه های تصویری انگشت را به سمت ایران دراز کرده و می گویند "نگفتیم سپاه پاسداران تروریست است؟ باید کار را تمام کرد".

این توصیه های جنگ طلبانه درحالی رسانه ای می شوند که تلویزیون الجزیره می گوید کانال هائی برای ارتباط میان امریکا و ایران باز شده است. دولت آلمان نیز شتابزده می گوید که باید کانال های گفتگو با ایران را باز نگه داشت. هر چه را ظریف در مصاحبه های خود در امریکا با نخ متهم کردن امریکا به گریز از قوانین بین المللی تنیده، در ایران جنگ طلبان سعی می کنند بار دیگر تبدیل به پنبه کنند. سرانجام کدامیک از این دو تلاش به نتیجه خواهد رسید؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 31 تیر

 
 

اشتراک گذاری: