ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 خرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پس از استخر مرگ شدن هاشمی

تراژدی نجفی

و طاعونی بنام اطلاعات سپاه! 
 
 
 
 

 

اطلاعات سپاه را می توان به "طاعون"ی تشبیه کرد که نه تنها به جان ملت، بلکه به جان نظام هم افتاده است. در هر فاجعه اقتصادی و سیاسی و دزدی و ناموسی و قتل و جنایت و شکنجه و زندانی که مطرح می شود پای اطلاعات سپاه در میان است. مسئول اطلاعات سپاه "حسین طائب" است. حجت الاسلام بدنامی که پس از پیدا شدن جسد "ترانه موسوی" بلافاصله پس از کودتای 88 شیخ مهدی کروبی گفت که او بدلیل انحراف های اخلافی از وزارت اطلاعات اخراج شد. او اخراج شد  اما فورا بیت رهبری او را زیر پر و بال خود گرفت و تحت حمایت مجتبی خامنه ای شد مسئول اطلاعات سپاه. حدود یکسال پیش که سردار "نجات" را رهبر جمهوری اسلامی بعنوان قائم مقام اطلاعات سپاه تعیین کرد، تصور بر این بود که بالاخره به این نتیجه رسیده اند که طائب طاعونی است که باید حذف شود، اما چنین نشد. نجات کنار گذاشته شد و حالا یک سردار دیگر سپاه بنام "محقق" جانشین او شده است. شاید نجات زورش به طائب نرسید و این دومی با ماموریت تحویل گرفتن کارها از طائب منصوب شده باشد.

مقامات قضائی تهدید کرده اند که وابستگی همسرمقتول نجفی "میترا استاد" از سوی هر رسانه ای که مطرح شود تحت تعقب قضائی قرار خواهد گرفت. اشتباه قوه قضائیه اینست که اکنون رسانه های داخل کشور مرجع خبری مردم نیستند. سالهای 70 و 80 که مطبوعات حرف اول را می زدند پشت سر مانده و اکنون این فضای مجازی است که حرف اول را می زند و این فضا نه قابل کنترل و سانسور است و نه قابل پیگرد قضائی. هر کس و هر جریانی که دراین فضا حرف دقیق و خبر درست و تحلیل واقع بینانه‌ای را منتشر کند به مرجع تبدیل می شود و آنها که جنجال می کنند و خبرسازی و جعل خبر می کنند (از اسرائیل تا سایت های وابسته به نهادهای امنیتی و یا سلطنت طلب ها) بسرعت بی اعتبار و به حاشیه رانده می شوند. ماجرای "نجفی" نیز جز این سرنوشتی نخواهد داشت. جنجال ها فروکش می کند و حقیقت از پشت پرده بیرون می آید. از جمله این که گفته می شود چهار گلوله درحمام شلیک شده که یکی از آنها به هدف "همسر نجفی" خورده است و این نشان میدهد که حادثه در جریان یک درگیری روی داده، چنان که سه تیر کمانه کرده است. اطلاعاتی که درباره ماموریت امنیتی میترا استاد مطرح است نیز بتدریج دقیق خواهد شد. حتی سخنگوی قوه قضائیه نیز روز گذشته در پاسخ به سئوالی در همین ارتباط، بسیار عاقلانه پاسخ داد که فعلا مسئله قتل در حال رسیدگی است و دیگر مسائل (ماجرای ماموریت امنیتی میترا استاد) الان تحت بررسی نیست. درایت او دراین بود که این وابستگی را تکذیب نکرد!

تقریبا اظهار نظری در باره نجفی در فضای مجازی منتشر نشده که بر  درستی، پاکدستی، صداقت، دانش، مدیریت و کار آمدی او تاکید نشده باشد. حتی دانشجویانش. و همگی متعجب از آنچه روی داد.

تراژدی نجفی از آنجا کلید خورد که مسئله شهردار شدن او مطرح شد. پیش از آن قرار بود در کابینه اول روحانی وزیر شود اما بیت رهبری و شخص رهبر مخالفت کرد. با شهردار شدن او نیز بیت رهبری و رهبر مخالفت کردند اما نجفی گوش نکرد و وارد میدان شد و با جسارتی که به خودکشی می ماند، پرونده اختلاس ها و واگذاری ها و چپاول های دوران قالیباف را بصورت یک پرونده قطور تحویل قوه قضائیه داد تا اگر راست می گویند و می خواهند با فساد مبارزه کنند این پرونده را باز کنند. پرونده ای که پای شمار قابل توجهی از فرماندهان سپاه و شرکت های وابسته به سپاه که همگی سر سفر شهرداری دوران قالبیاف نشسته بودند در میان بود. اطلاعات سپاه خیلی زود دست به کار شد، چرا که حدس زدند شهرداری تهران برای او هم تخته پرش ریاست جمهوری خواهد شد و باید سر چشمه را با یک بیل خاک گرفت تا سیل راه نیفتد. کاری که با هاشمی رفسنجانی کردند پیش از آن که رهبر فوت کند و مسئله جانشینی او مطرح شود و حرف هاشمی برای مردم حرف آخر باشد!

ضعف نجفی همان بود و شد که کرباسچی با همه تجربه تلخی که درباره خود داشت حدس زد و به نجفی گفت و او گوش نکرد و در چاله ای افتاد که اطلاعات سپاه هم برای او و هم برای میترا استاد کنده بود. با یک تیر دو نشان را زدند. نجفی یکبار خودکشی کرده بود اما نمی گویند به چه دلیل و انگیزه ای؟ حدود 7 ماه پیش و در هتل لاله تهران. شنود وعکسهای اتاق خواب او را نشانش داده بودند؟ می خواستند آنها را روی اینترنت منتشر کنند، در صورتی که از شهرداری تهران استعفا ندهد؟

ما قصد تکرار مطالبی که دراین روزها در باره همه این مسائل در فضای مجازی منتشر شده را نداریم، فقط می خواهیم تاکید کنیم که اطلاعات سپاه که مانند ضد اطلاعات ارتش در سپاه تشکیل شد بتدریج تبدیل شد به طاعون نظام و مردم.

این که نام اطلاعاتی میترا استاد "پرستو" بود و یا "پرستو" نام عمومی زنانی است که برای شکار امنیتی اطلاعات سپاه از کبوترخانه اش در می آورد؟ آنقدر اهمیت ندارد که کل فاجعه این طاعون اهمیت دارد.

سایت ها و باصطلاح خبرگزاری ها و مطبوعاتی فعالیت می کنند که شاخه های همین طاعون هستند، حتی در خارج از کشور و باصطلاح خبرنگارانی که شاید بازجویانی باشند در پشت سر متهمان سیاسی که چشم بسته در بند امنیتی اطلاعات سپاه در اوین بازجوئی می شوند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: