ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 خرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ماموریت آنها در دریای عمان و خلیج فارس چیست؟

مشخصات و تعداد

ناوهای اتمی هواپیمابرامریکا

 
 
 
 
 

 

طول یک ناو هواپیمابر گاهی تا 350 متر می رسد و ارتفاع عرشه یک ناو هواپیمابر حدود ۶۵ متر است. سرعت این ناوها حدود 65 کیلومتر در ساعت می باشد. قدرت موتور ناو "نیمیتز" حدود 260000 اسب بخار است. ناو هواپیمابر نیمیتز آمریکا 110000 تن وزن دارد. سوخت گیری یک ناو هواپیمابر حدود 3 سال زمان می برد. موتور این غول های دریایی با راکتورهای اتمی کار می کند. مساحت عرشه بزرگترین ناو آمریکا در حدود 2 هکتار می باشد. در ناو هواپیمابر نیمیتز 6290 افسر خدمت می کنند. ناو اینترپرایز ارتفاعی برابر یک ساختمان 20 طبقه دارد. این ناوها پیچیده ترین ماشین ساخته شده به دست بشر می باشد. ناوهای هواپیمابر می توانند تا 15 سال بدون توقف به حرکت ادامه دهند. جدیدترین ناو هواپیمابر آمریکا تا 270 فروند جنگنده را در خود جای می دهد. در زیر هر ناو مانند یک شهر خیابان و کوچه و آدرس پستی وجود دارد زیرا بعضی از افسران ممکن است خوابگاه خود را گم کنند و به دنبال آدرس آن بگردند. ناو نیمیتز در حد شهر بزرگی چون هامبورگ آلمان برق مصرف می کند.

بزرگترین آشپزخانه دنیا درون ناو نیمیتز آمریکا قرار دارد. در این آشپزخانه هر روز بیش از 13000 تخم مرغ و حدود 4 تن استیک مصرف می شود. سردخانه این ناو جهت مصرف غذای 2 ماه کل پرسنل ناو مواد غذایی در خود ذخیره می کند. ناو نیمیتز دارای یک بیمارستان 55 تختخوابه میباشد که جراحی های قلب و مغز را هم انجام می دهد. بیشتر این افسران در طول خدمت خود در ناو هواپیمابر همدیگر را نمی بینند و نمی شناسند. بزرگترین خطری که این ناو ها را تهدید می کند حمله نظامی نیست بلکه آتش سوزی داخلی است. به دلیل حمل هزاران تن مهمات و میلیون ها لیتر بنزین هواپیما همواره خطر آتش سوزی داخلی وجود دارد.  سیستم پرتاب هواپیماها از روی عرشه کاتاپولت نام دارد و با بخار آب کار می کند . کاتاپولت سرعت یک جنگنده 20 تنی را در عرض 2 ثانیه به 270 کیلومتر در ساعت می رساند. سراسر بدنه ناو با زره ای از نوعی آلیاژ فولادی پوشیده شده و اجازه نفوذ هیچ اژدری را نمی دهد. اگر اژدری در ناو نفوذ کند به دلیل ساختار سلولی ناو آسیبی به قسمت های دیگر نمی رسد و ناو غرق نمی شود. یک ناو هواپیمابر به وسیله 2 رزم ناو و 3 ناوچه اسکورت می شود و عملا آسیب ناپذیر می باشد. هر ناو هواپیمابر مجهز به موشک های زمین به هوای seasparrow و موشک های ضد موشک RAM و چهار توپ چرخان 20 میلیمتری با برد 1.5 کیلومتر میباشد.

آمریکا 13 ناو هواپیمابر اتمی دارد و هر ناو سالانه در حدود 1 میلیارد دلار هزینه نگهداری دارد.

هیچ  نیروی نظامی  در  مرزهای آبی و خاکی کشورش به ناو اتمي امريكا حمله نمی کند، زيرا اگر ضربه اي به راكتورهاي اتمي ناو وارد شود، همان كشور در معرض تشعشعات اتمي خطرناك قرار مي گيرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: