ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 اردیبهشت  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با هدف فشار اقتصادی

امریکا کمربندها را

علیه ترکیه تنگ تر می کند

 
 
 
 
 

 

امریکا کمربندی تحریم ها را به دور کمر ترکیه روز به روز تنگ تر می کند و بر بحران اقتصادی این کشور می افزاید. بهانه امریکا برای این تحریم  ها تصمیم ترکیه برای خرید سامانه موشکی ضد هوائی اس 400 روسیه بجای موشک پاتریود امریکائی و نزدیکی ترکیه به آن کشور است. اگر قرارداد خرید یکصد فروند هواپیمای F35  بصورت یکطرفه از سوی امریکا لغو شود تمام صنایع تولیدی ناتو در ترکیه که قطعات اف ۳۵ تولید میکنند نیز تعطیل می شوند و این یعنی سالیانه 10 میلیارد دلار ضرر و افزایش بازهم بیشتر بیکاری، آن هم در حد کارکنان تخصصی در ترکیه.

شایعاتی درباره تزلزل ترکیه در خرید اس 400 مطرح شده اما این شایعات هنوز جنبه رسمی به خود نگرفته است. همچنان که اخبار مربوط به استقرار اس 400 در جمهوری آذربایجان رسما تائید یا اعلام نشده است.

 سیاست ترکیه در برابر سوریه چرخش مثبت کرده اما هنوز مسئله خودمختاری کردهای سوریه و تقویت پشت جبهه کردهای ترکیه برای دولت ترکیه یک کابوس است. ترکیه نمی خواهد این گره را با دست و از طریق مذاکره با کردهای کشور خود حل کند و همچنان بدنبال باز کردن این گره با دندان نظامی است. امریکا نیز با حضور نظامی در منطقه کردنشین سوریه می خواهد این تخته پرش را برای خود حفظ کند. اختلاف چند جانبه دولت ترکیه با کاخ سفید از این معبر نیز علاوه بر ماجرای سامانه اس 400 روسی از جانب یک کشور مهم عضو پیمان نظامی ناتو وجود دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: