سرمقاله 689

به امید ظهور "رضا شاه" ثانی

طرفدارجنگ ومخالف‌مذاکره‌اند

 

سخنرانی و پرسش و پاسخ عباس آخوندی

65 در صد اقتصاد ایران

دراختیار دولت سایه است!

(پیک هفته ۱۰۹) 12 اردیبهشت ماه  1398 برابر2   مه 2019 

 pyknet100@gmail.com


پر خواننده و پر شنونده ترین مطلب پیک نت گذشته (سه شنبه) معرفی یک خواننده زن جوان بود که یکی از ترانه های مرضیه را بهتر از خود او خوانده است. این مطلب روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 21 هزار و 200 خواننده و شنونده داشت و روی 18 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد.


11-9 اردیبهشت

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


11-9 اردیبهشت

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


11-9 اردیبهشت

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


11-9 اردیبهشت

منتخب اخبار
شهرستان ها


11-9 اردیبهشت

منتخب اخبار ورزشی


11-9 اردیبهشت

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 12 اردیبهشت

رهبر با کدام خصلت ها

سخن می‌گوید وتصمیم‌میگیرد؟

رهبر جمهوری اسلامی چند خصلت شناخته شده دارد. خشن و کینه توز است، عاشق تصورات خویش است، شیفته قدرت است، عجول است و نسنجیده و غیر دیپلماتیک سخن می گوید. این مجموعه خصلت ها، طی سه دهه ضربات مهلکی به ایران و ایرانی، فضای اقتصادی و سیاسی کشور و حتی روحانیت زده است. اصطلاحاتی که او در مقاطع مختلف از خود ساخته و گفته (فتنه، بصیرت، یورش فرهنگی، رویش یافتگان بعد از انقلاب و...) خود یک مجموعه است که بی شک به وقت خود از میان سخنرانی ها و دیدارها و خطبه های نماز جمعه او در خواهند آورد و منتشر خواهد شد.

او روز گذاشته با عده ای که بنام نمایندگان معلمان و فرهنگیان به دیدار او برده شده بودند (که البته نمایندگان اصلی در زندان اند) تقریبا روی ریل همان خصلت هائی که در بالا برشمردیم گفت:

«امروز دشمن از همه‌ اطراف مشغول تهاجم است؛ از لحاظ اقتصادی، سیاسی، نفوذ اطلاعاتی و ضربه زدن در فضای مجازی. مردم و مسئولین باید در مقابل این تهاجم، خود را آماده کنند.

آرایش دشمن، آرایش جنگی است؛ در میدانهای سیاسی، اقتصادی و فضای مجازی. علی‌الظاهر از لحاظ نظامی، آرایش جنگی ندارند که البته نظامی‌های ما حواسشان جمع است. در مقابل این آرایش جنگی، ملت هم باید آرایش جنگی بگیرد و مهم‌ترین کار، حفظ اتحاد و وحدت کلمه است. همه مراقب باشند به‌خاطر اختلاف سلیقه‌های کوچک مقابل هم قرار نگیرند.»

ایشان سه ماه پیش با اشاره به تهدیدهای امریکا، با صراحت و قاطعیت گفت که جنگی نمی شود و نخواهد شد و حالا سخن از آمادگی نظامی می گوید و جنگ را مشروط کرد "به ظاهر". ایشان از وحدت احاد ملت می گوید، درحالیکه خود نظام بی وحدت است و مردم در هر انتخاباتی نشان داده اند که وحدت دارند. از جمله در همین سونامی سیل که مردم وحدت داشتند و این نظامی ها و دولتی ها و روحانیون و سیاسیون چند جبهه داخل حکومت بودند که علیه هم حرف می زدند و عمل می کردند. ایشان از نفوذ در مطبوعات می گفت و حالا از نفوذ اطلاعاتی که چنین نفوذی برای چنین هدفی جز نفوذ در نهادهای نظامی و امنیتی ممکن نیست.


هر روز ایران، روز کارگر است

40 سال مخالفت با سندیکاهای کارگری و مقاومت در برابر قبول روز جهانی کارگر. قبضه حاکمیت توسط سرمایه داری تجاری و فلج تولید، تبدیل نام کارخانه به "شرکت" و  تبدیل نام "کارگر" به "کارپذیر" و "کارکن" و دهها نمونه دیگر هر روز ایران را اول ماه می (روزجهانی کارگر) کرده است. طبقه ای که با اعتصاب خود نقش قطعی را در پیروزی انقلاب 57 داشت و امروز اعتصاب حق طلبانه آن توطئه اعلام می شود.


آرزوهای برباد رفته

نسل زیر 40 سال در ایران

گزارش فرستاده ویژه اومانیته ( ترجمه آذرنگ)


مرور مطبوعات

مصباح یزدی از زیر عبا

خبر جعل و "پرتو" منتشرمیکند


راه توده 689 منتشر شد

هفته نامه راه توده -  شماره 689 (پنجشنبه 12 اردیبهشت ماه 1398)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام آن نیز قرارگرفت. سرمقاله این شماره تفسیری است درباره گریز حکومت از مذاکره و ارتباط علنی با امریکا، ریشه های خشونت درجامعه ایران و نقش حکومت در گسترش این خشونت. مرور رویدادهای ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب 57 رسیده است به آخرین سال سرمستی شاه از پول نفت. نقش افزایش حاشیه نشین ها در اطراف تهران و چند شهر بزرگ و نقش آنها در انقلاب 57، رابطه فساد و غارت در خصوصی سازی، ای کاش آقای خامنه ای تاریخ را میخواند، سیر تکاملی تاریخ از نگاه مارکسیسم، عراق درحال پوست اندازی، بخش پنجم از خاطرات شعبان جعفری، مصاحبه با رئیس جمهور زندانی برزیل، انتخابات اسپانیا، گزارش فرستاده اومانیته از ایران، کنفرانس مهم "یک مدار – یک گزینه"


منتخب اخبار روزهای گذشته


عنوان اول پیک نت 10 اردیبهشت

استخر مرگ شدن هاشمی
بر شانه رهبر سنگینی می کند!


قرار است درهای بسته باز شود؟


فائزه هاشمی

تغییر نگاه حکومت

نسبت به حجاب اجباری زنان


عنوان اول پیک نت 9 اردیبهشت

برای سر به مهر ماندن برخی نامها

دهان را با گلوله می بندند!


دولت آبادی:

زندگی من یعنی "کلنل"

و جلوی آن را گرفته اند!


در جستجوی راه حلی برای مذاکره

ظریف برای آرایش نوین

سیاست خارجی اختیارات گرفته؟


یادداشت سردبیری

خشونت در مسابقات فوتبال

حاصل 40 سال خشونت حکومتی است


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران