ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 اردیبهشت  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش ایرج گلفام

گفتگوی پوتین و پمپئو

درباره همه مسائل و از جمله ایران

 
 
 
 
 

 

درحالیکه تمام روز رسانه های روسیه اطلاعی از حضور وزیر خارجه امریکا "پمپئو" در سوچی نمیدادند و تنها خبر مربوط به پوتین حضور او در سوچی و بازدید از کارخانه های تولید سلاح بود، شب گذشته اوشاکف مشاور امور بین المللی پوتین در یک مصاحبه خبری اعلام کرد:

دیدار پمپئو با پوتین حدود یک ساعت و نیم بطول انجامید. این دیدار پس از ملاقات طولانی دو وزیر خارجه امریکا و روسیه در سوچی صورت گرفت.

اوشاکف اعلام کرد:

پوتین و پمپئو در موارد مختلف از جمله درباره کرۀ شمالی، سوریه، افغانستان، لیبی و ایران و همچنین خروج آمریکا از قراردادهای منع تولید موشک های کوتاه و میان برد گفتگو کردند. پوتین آمادگی روسیه برای بوجود آوردن ثبات استراتژیکی بین المللی را اعلام کرد. پوتین در مورد سوریه بر تمامیت ارضی و استقلال این کشور تأکید کرد.

در مورد ونزوئلا نیز ولادیمیر پوتین با اعتقاد به عدم مداخله و تحریک در امور داخلی این کشور اشاره و روی ضرورت گفتگوی جناح های مختلف تاکید کرد و نتیجه گرفت که این مردم ونزوئلا هستند که باید درباره کشورشان تصمیم بگیرند.

در ارتباط با ایران ولادیمیر پوتین خروجِ آمریکا از برجام را ناامید کننده خواند.

اوشاکف در این مصاحبه علیرغم پاسخ های مشخص به همه پرسش های مشخص، از پاسخ به سئوالات در مورد ایران عملا طفره رفت و بسیار سریع از آنها عبور کرد.

در آخرین لحظات مصاحبه، اوشاکف اعلام کرد که پوتین آمادگی خود را برای دیدار با ترامپ اعلام کرد، البته با این شرط که رئیس جمهور امریکا مانند بار قبل نظر خود برای دیدار و مذاکره را تغییر ندهد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: