ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 فروردین  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 22 فروردین

عده ای از تصمیم ترامپ

درایران استقبال کرده اند

 
 
 
 
 

 

این که ترامپ با اقدام اخیرش برای قرار دادن نام سپاه در لیست تروریسم جهانی می خواهد به کجا برود و چه بکند؟ سئوالی است که همه ایرانیان با نگرانی در پی یافتن پاسخ آن هستند. درعین حال که میهن دوستان از خود نیز می پرسند که حکومت می خواهد با این اقدام چه برخوردی بکند؟ برخوردی عاقلانه و به دور از شاخ و شانه کشیدن و یا دهان به دهان ترامپ شدن؟

این سئوال و جواب در داخل حکومت هم جاری است. هم دیدار روزگذشته ظریف و معاونان ارشد وزارت خارجه با فرماندهان ارشد سپاه و هم سخنان روز گذشته روحانی و حتی سخنان رهبر جمهوری اسلامی که اقدام امریکا را در حد "خباثت" خلاصه کرد و از به کار بردن ادبیات تهدید فاصله گرفت نشان میدهد که بخشی از حکومت به دیپلماسی و عبور آرام از گذرگاهی که ترامپ گردنه آن را بسته می اندیشد. در مقابل، بخش دیگری از حکومت که تصور می کند با تهدید به جنگ و مقابله می تواند ماهی خود را از آبی که گل آلوده شده بگیرد و فضای جنگی و امنیتی را بر کشور حاکم کند و قدرت را قبضه، روز به روز بر اظهار نظرهای تحریک آمیز خود می افزاید. این که فرماندهان سپاه رجز خوانی کنند، زیاد تعجب آور نیست زیرا آنها نظامی اند، اما بحث بر سر آنهائی است که در سایه کمین کرده اند و معلوم نیست در کنارشان چه عوامل نفوذی سنگر گرفته اند. به شما توصیه می کنیم "مرور مطبوعات 21 فروردین" در شماره امروز پیک نت را با دقت بخوانید تا دقیق تر بدانید در باره کدام سایه حرف می زنیم.

 روزنامه های ایران بعنوان سخنگوی دولت می نویسند: امریکا در پی تحریک ایران است و قصد دارد ایران آغارگر جنگ در منطقه بشود. بنابراین تند روی منجر به خود زنی می شود.

و در مقابل روزنامه های کیهان و رسالت و پرتو که هر سه از یک مرکز هدایت می شوند می نویسند:

سپاه خلیج فارس را گورستان نظامیان امریکا می کند. ترامپ با آتش سپاه بازی می کند. سپاه انتقام از یزیدیان را می گیرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: