ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 اسفند ماه  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 4 اسفند

از منافع و عزت ملی

بی تزلزل باید دفاع کرد!

 
 
 

 

 

آنگونه که رسانه  های خارجی و از جمله رسانه های فارسی زبان خارج از کشور تبلیغ می کنند، پایان این مهلت و خروج ایران از پرتکل الحاقی به معنای پایان برجام و شکست مذاکرات با اروپا و امریکا نیست. ایران اعلام کرده که حتی پس از خروج از پرتکل الحاقی نیز اگر امریکا تحریم های پس از خروج از برجام، علیه ایران را لغو کند، ایران نیز تمام اقدامات و تصمیمات پس از لغو برجام از سوی امریکا (از جمله خروج از پرتکل الحاقی) را لغو می کند و از آن پس مذاکرات در چارچوب برجام پشت میز مذاکره دنبال می شود. درتمام دورانی که بایدن وارد کاخ سفید شده سئوال این بوده که چه کسی گام اول بردارد؟ ایران یا امریکا. در این میان روسیه پیشنهاد عقب نشینی دو طرف بصورت گام به گام اما در یک مهلت کوتاه زمانی و یا اقدام یکجا و مشترک دو طرف را برای لغو تحریم ها و عقب نشینی ایران در زمینه غنی سازی مطرح کرده است. یعنی همان "ول کن تا ول کنم" که پیک نت در شماره 30 ژانویه نوشت و منتشر کرد و در این شماره پیک نت نیز آن را باز نشر میدهیم.

ایران بدرستی زیر بار این بازی سیاسی بایدن که امریکا بصورت غیر رسمی درجلسه برجام شرکت کند نرفته و بر پیشنهاد خود مبنی بر لغو همزمان و یکجای تحریم ها و گسترش غنی سازی ها پافشاری کرده است.

منافع و عزت ملی ایران، فراتر از موافقت و یا مخالفت با جمهوری اسلامی است و پیشنهادی که ایران برای بازگشت امریکا به برجام مطرح کرده در همین چارچوب  قابل بررسی است. این همان نکته ایست که شاید عده از آن خوششان نیآید و یا آن را قبول نداشته باشند. کمر مردم ایران در سه سال گذشته زیر بار تحریم های امریکا شکسته است و ترمیم این شکستگی تعارف بردار نیست. امریکا و اروپا در بن بست بحران اقتصادی اند و ایران اکنون دو متحد پرقدرت بنام چین و روسیه را برای گرفتن حق مردم ایران از تحریم کنندگان همراه دارد. این بحث که پس از لغو تحریم ها ایران چه سمت گیری باید در جهت جبران لطماتی که به مردم ایران وارد آمده داشته باشد، بحث فردای لغو تحریم هاست و نه امروز. امروز باید استوار و بی تزلزل پای حق ایستاد و آن را ستاند!

نه تسلیم جنجال آفرینی ها و مفت گوئی های راستگرایان مرتجع داخل کشور که درد قدرت و ثروت را دارند و نه درد شکم گرسنه مردم را باید شد و نه همسو با آنها که در خارج از کشور شعارهای بی پشتوانه و بیگانه با شکم مردم میدهند باید شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 فوریه 2021

 
 

اشتراک گذاری: