ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 اسفند ماه  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اگر کارشکنی داخلی و خارجی نشود

بزودی برجام با حضور ایران

 و امریکا تشکیل جلسه میدهد

 
 
 

 

 

خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع اروپایی گزارش داد که علائم مثبتی از سوی ایران برای شرکت در مذاکرات غیر رسمی با اعضای برجام و آمریکا بروز کرده است. (رویترز با هدف تحریک راستگرایان مخالف برجام و دولت، علائم مثبت امریکا را در این خبر سانسور کرد!)

خبرگزاری رویترز این خبر را پس از انتشار خبر انصراف متحدان اروپایی آمریکا (روبترز بجای نام بردن از سه کشور فرانسه و آلمان و انگلیس، لفظ متحد امریکا را به خدمت گرفت!) از ارائه پیش‌نویس قطعنامه ‌توبیخی علیه ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر کرد.

یک منبع فرانسوی گفت: «همه چیز در جهت درست پیش می‌رود و ما در این هفته و بویژه چند روز گذشته علائم مثبتی دریافت کرده‌ایم.» (این خبرگزاری اشاره به مذاکرات تلفنی روحانی و مکرون که نقش کلیدی در تفاهم های روزهای اخیر داشت نکرد!)

نشست برجامی ( غیر رسمی و با شرکت امریکا بعنوان مهمان) در روزها یا هفته‌های پیش رو برگزار خواهد شد.

رادیو آلمان "دویچه وله" نیز از قول دیپلمات در همین ارتباط گزارش داد:

بریتانیا، فرانسه و آلمان از پیگیری قطعنامه علیه ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منصرف شدند تا چشم‌انداز دیپلماسی آسیبی نبیند.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز پنج‌شنبه ۱۴ اسفند در واکنش به این خبر گفت که این اتفاق می‌تواند زمینه را برای اجرای کامل تعهدات از سوی تمامی طرف‌های برجام فراهم آورد.

لغو طرح قطعنامه حاصل تلاش‌های فشرده دیپلماتیک در تهران، وین و "پایتخت‌های همه اعضای شورای حکام و بویژه سه کشور اروپایی، و همچنین همراهی چین و روسیه" بود.

کاظم غریب‌آبادی، نماینده جمهوری اسلامی در آژانس نیز به آنکه اشاره به تفاهم های هنوز رسما اعلام نشده بکند گفت: «ایران پنجره جدیدی از فرصت را پیش روی طرف‌های دیگر برجام گشوده است و طرف‌های دیگر برجام می‌توانند با اقدامات عملی از این پنجره استفاده کنند.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 مارس 2021

 
 

اشتراک گذاری: