ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 بهمن  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

قائم مقام او در دادگاه سر بسته چه گفته؟

"قالیباف" سردار جاه طلبی

که در تله افشاگریها گیر کرده

 
 
 

 

قالیباف توانست به کمک شورای نگهبان انتخابات مجلس یازدهم را پشت سر بگذارد و با این تصور که ریاست مجلس سکوی ریاست جمهوری است برای انتخابات 1400 خیز برداشت. در خیز و پرش اول و رسیدن به سکوی ریاست مجلس پرونده های مالی دوران شهرداری او در قوه قضائیه بایگانی شد و کار  نجفی شهردار دست پاکی که جانشین او شده بود و پرونده های او را تسلیم قوه قضائیه کرده و گزارش فشرده ای از این پرونده را هم در شورای شهر تهران قرائت کرده بود به زندان کشید. هنوز معلوم نیست قاتل واقعی "میترا استاد " همسر نجفی که با شلیک گلوله درحمام خانه کشته شد کیست؟ قوه قضائیه حاضر نیست درباره نفر سومی که گفته می شود گلوله ای که به مرگ میترا استاد ختم شد توسط او شلیک شد دهان بگشاید. ظاهرا قربانی، یعنی میترا استاد، پرستوئی بود که در کنار نجفی قرار گرفته بود. نجفی رفت زندان تا به مجلس رفتن قالیباف تضمین شود و تاکنون شانس آورده که بالای دار فرستاده نشده است. قوه قضائیه در باره قائم مقام قالیباف هم سکوت می کند و می گوید پرونده او به نیروهای مسلح فرستاده شده و طی 40 جلسه محاکمه محکوم به 20 سال زندان شده است. جرم او هم اختلاس است و هم جاسوسی و به دلیل جرم دوم محاکمه اش به نیروهای مسلح واگذار شد. ظاهرا قالیباف در خیز دوم زیر فشار افشاگری هائی که رقبا در مجلس و بیرون مجلس از ادامه آن بدشان نمی آید نخواهد توانست به سنگر ریاست جمهوری برسد.

روزنامه شرق روز گذشته و در ادامه افشاگری که در رسانه های داخلی وسعت گرفته نوشت: چرا مجلس در باره عملکرد قالیباف و تخلفات عیسی شریفی قائم مقام او اظهار نظر نمی کند؟

کار کرد مجلس شده حاشیه پردازی و دخالت در کار قوه مجریه و اظهارنظرهای جنجالی علیه دولت.  شکایت از رئیس‌جمهور و وزرا و مسئولان هم به حیطه وظایف اصلی مجلس اضافه شده است.

چرا مجلس نظارت را از خود شروع نمی‌کنند؟ مثلا پرونده عیسی شریفی را بررسی ‌کند و از همکار خود (قالیباف) سئوال کند که چگونه تنها یک نفر مسئول فساد در پرونده مهم فساد در شهرداری (دوران قالیباف) است و خبری از همراهان و همکاران رده ‌بالای او (خود قالیباف) نیست؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 ژانویه 2021

 
 

اشتراک گذاری: