ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 بهمن  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

‏ حکومت نمی تواند به پیام های آن سرک بکشد

آیا "سیگنال" حریف سانسور

و فیلترینگ ایران خواهد شد؟

 
 
 
 
 

 

شبکه اینترنتی سیگنال در جریان بده و بستان واتس آپ و تلگرام و از امنیت خارج شدن پیام های کاربران تمام قد وارد میدان شد و میلیون ها کاربر تلگرام و واتس آپ را جلب و جذب کرد. تنها سه روز پس از ورود سیگنال به صحنه حکومت شتابزده دست به کار فیلترینگ آن شد و شاید یکی از جرم های آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت روحانی و احضارش توسط دادستان برای بازجوئی مقاومت در برابر فیلتر کردن سیگنال بود. بهرحال همانگونه که 4 روز پیش نوشتیم "پای سیگنال را از راه نرسیده قلم کردند" و فیلتر شد.

حالا در واکنش به فیلتر سیگنال در ایران آن شرکت در توییتی اعلام کرد: از زمانی که سیگنال در ایران در صدر اپ‌های دانلود شده  قرار گرفت، دولت ایران آن را مسدود کرد. ایران که قادر به توقف ثبت ‌نام برای سیگنال نشد حالا از طریق سانسور، ترافیک آن را پایین آورده است. ما تسلیم نخواهیم شد زیرا دانستن و حفظ حریم خصوصی حق مردم .

وحشت از  «سیگنال» در جمهوری اسلامی به این دلیل است که نه شرکت سیگنال، نه شرکت تلفن شما و نه دولت نمی‌توانند پیام‌های ارسالی یا دریافتی کاربران آن را بخوانند. سیگنال از نظر حریم خصوصی از واتس‌اپ و تلگرام  مطمئن تر است و به همین دلیل با استقبالی غافلگیر کننده روبرو شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 ژانویه 2021

 
 

اشتراک گذاری: