ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 بهمن  1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

کنفرانس خبری وزاری خارجه ایران و روسیه

با رفتن ترامپ؛ مواضع

ایران و روسیه باید همآهنگ شود 
 
 

 

 

نتایج سفر این روزهای ظریف به مسکو با نتایج سفرهای گذشته بسیار متفاوت است و او پرهیزی ندارد که این تفاوت را با صراحت بیان کند. او پس از مذاکره با لاوروف وزیر خارجه روسیه و امضای یک قرار داد "امنیت اطلاعات" در یک کنفرانس خبری با لاوروف شرکت کرد و گفت: شرایط بین‌المللی بعد از رفتن ترامپ شرایط ویژه‌ای شده ما نیاز به هماهنگ کردن مواضع ایران و روسیه داریم. عمر روابط ایران و روسیه از تاریخ آمریکا بیشتر است.

واکسن روسی "اسپوتنیک وی" در ایران ثبت و از سوی مقامات بهداشتی ایران تایید شده و امیدواریم بزودی این واکسن را خریداری و از طریق موسسات مربوطه ایران و روسیه، تولید مشترک آن را داشته باشیم. ایران منتظر لغو تحریم هاست. اظهارات دولت جدید آمریکا تاکنون فقط حرف بوده است. امریکا همانگونه که مقام رهبری گفته در صورت لغو تحریم ها، می توان به برجام باز گردد. البته اگر  تا 21 فوریه تحریم لغو نشود، اجرای پروتکل الحاقی متوقف میشود.

در مورد عربستان به شیوه همتای سعودی خود که به ایران حمله ور شد رفتار نمی کنیم بلکه می گوئیم ما باید برای امنیت منطقه با هم همکاری کنیم.

لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در این کنفرانس خبری گفت: تهران و مسکو خواهان احیای کامل برجام هستند. ضمنا مسکو و تهران علاقمند هستند که گفتگوها بین کشورهای حاشیه خلیج فارس آغاز شود. در مورد افغانستان (هیات طالبان برای مذاکره در تهران است و دولت کابل گفته که ایران این سفر را قبلا به ما اطلاع داده بود) پیشبرد توافق صلح در افغانستان اهمیت ویژه‌ای برای دو کشور ما دارد.

روابط ایران و روسیه دوستانه است؛ ما در همه زمینه ها با هم همکاری می کنیم. و در دیدار امروز درباره ساخت واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر نیز گفتگو کردیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 ژانویه 2021

 
 

اشتراک گذاری: