ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 دی 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان  اول پیک نت 3 دیماه

مصاحبه انتخاباتی با هاشمی طباء

همه نظامی ها یکسان نیستند

باید دید کدامشان نامزد می شوند

 
 
 

 

 

هاشمی طباء، از دولتمردان قدیمی جمهوری اسلامی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سال 96 با "صبح ما" مصاحبه کرده و دیدگاه هائی را در ارتباط با انتخابات 1400 و بویژه مسئله حضور نظامی ها در این انتخابات مطرح کرده که بکلی متفاوت با نظراتی است که تاکنون از جانب فعالان سیاسی داخل و خارج از کشور مطرح شده است. او گفته است:

در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ فردی که می خواهد روی کار بیاید، در هر لباسی که می خواهد باشد، باید لایق و مدیر باشد. بنابراین مسئله این نیست که چه لباسی پوشیده باشد. لیاقت، داشتن برنامه و توانایی‌های فردی مهم است.  اینکه روحانی باشد یا معلم و یا نظامی تفاوتی ندارد. درواقع لباس مهم نیست. بدون شک تمام افرادی که لباس نظامی بر تن دارند طرز فکر مشابهی ندارند. برخی می گویند نظامی‌ها دیکتاتور هستند، دیکتاتوری صرفا در نظامیگری خلاصه نمی شود. ممکن است حتی یک روحانی، مهندس و یا دکتر نیز فرد دیکتاتوری باشد. اینکه مثلا برخی می گویند با روی کار آمدن نظامی‌ها فضا سخت تر می شود، در حد گمانه زنی است.

در مورد میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ به نظرم مشارکت بالایی نخواهیم داشت. با اینکه اصلاح طلبان فعالیت های خود را آغاز کرده اند اما مشخص نیست که کاندیداهای این جریان سیاسی  از سوی شورای نگهبان تأئید یا رد شوند. چنانچه اصلاح طلبان برنامه خوب و مشخصی داشته باشند و بگویند در آینده چه کاری انجام خواهند داد و تبعاتِ آن چه خواهد بود، به نظرم مردم از انتخابات ریاست جمهوری استقبال کنند. اما اگر تنها با تبلیغ بیایند و برنامه‌ای نداشته باشند، شانس موفقیت ندارند. چرا که مردم دیگر اعتمادی به تبلیغات صرف بدون برنامه ندارند.

وقتی استقبال از انتخابات کم باشد، صرفا گروه خاصی رأی می دهند که در این صورت نتیجه مانند انتخابات ۹۸ مجلس پیروزش اصولگرایان خواهند شد.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 دسامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: