ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 دی 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی آنلاین بهزاد نبوی

بزرگ ترین دستآورد روحانی

از درون حکومت برباد داده شد!

 
 
 

 

 

بهزاد نبوی عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب که با کودتای 88 منحله اعلام شده و همچنین عضو کابینه رجائی و میرحسین موسوی که بدعوت انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران برای انجمن بصورت آنلاین سخنرانی داشت و طی سخنانی گفت:

قبل از دوم خرداد 1376 بین طیف چپ خط امامی بحث انتخابات ریاست‌جمهوری دور هفتم یعنی انتخابات بعد از دوره آقای هاشمی مطرح شد.در آن زمان گزینه اول آن طیف برای انتخابات ریاست‌جمهوری، آقای میرحسین موسوی بود.

آن‌قدر ما به ایشان اصرار کردیم که او مجبور شد تهران را ترک کند و به جای غیرقابل دسترس برود!و اطلاعیه بدهد که کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری نخواهد شد.

این مسئله که پیش آمد دوستان به دنبال چهره جدید می‌گشتند، تا رسیدند به آقای خاتمی.در آن دوره. چپ خط امامی در زمینه مسائل اقتصادی و همچنین سیاست خارجی مواضعش بالنسبه تندتر از راست خط امامی بود و زاویه بیشتری با مواضع مرحوم آقای هاشمی داشت و طبعا وقتی آقای خاتمی شعارهای توسعه سیاسی، جامعه مدنی و... را مطرح کرد، موجب نگرانی جناح چپ شد.

با آقای خاتمی صحبت می‌کردیم و به شوخی می‌گفتیم این اصلاحات چیست که این‌قدر درباره‌اش صحبت می‌کنند؟! آقای خاتمی و هیچ‌کدام از ما، قبلا اسم اصلاحات را مطرح نکرده بودیم. این شعار از دل جامعه درآمد و کم‌کم جا افتاد و ما هم دنبالش رفتیم!

نبوی درباره دولت روحانی گفت:

روحانی با امضای برجام، یک پیروزی تاریخی بسیار مهم برای کشور، انقلاب و نظام به ارمغان آورد. اما از همان ابتدا طیف تندرو شروع به مخالفت با این دستاورد بزرگ کرد و تلاش کرد مانع نتیجه ‌بخشی برجام شود. به دنیا این پیام داده شد که هیچ چیزی در ایران تغییر نکرده و با امضای برجام، امکان ایجاد و گسترش روابط اقتصادی وجود ندارد و هیئت‌های بزرگ خارجی بعد از این حوادث، ناامید و مأیوس بازگشتند و سرمایه‌گذاری در کشور خنثی شد! (که همان تندروها این سرمایه گذاری را توطئه دشمنان تبلیغ می کردند! در همین دوران رهبر جمهوری اسلامی با طیف مخالف برجام همصدا شد و طی چند سخنرانی گفت که خارجی ها می آیند و می روند اما سرمایه گذاری نمی کنند. این رفت و آمد ها به چه درد می خورد؟ و بالاخره در سفر نوروز به مشهد طی سخنانی گفت: برجام 2 و برجام 3 ندارم که منظورش قطع مذاکره در چارچوب 1-5 بود و به این ترتیب آب به آسیاب مخالفان برجام ریخت- پیک نت)

نبوی در ادامه سخنرانی اش گفت:

ضربه دوم به برجام، پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا بود که منجر به خروج آن کشور از برجام و برقراری گسترده‌ ترین و بی‌ سابقه ‌ترین تحریم‌ها علیه کشورمان شد که بهانه خوبی برای حمله تندروهای داخلی به برجام و بی‌ نتیجه نشان‌ دادن آن شد.

ترامپ که روی کار آمد، دو طرف مانند دو تیغه قیچی، ریسمان پیوند برجام را بریدند. جریان تندرو هم مرتب در جامعه و افکار عمومی القاء ‌کرد که برجام دستاوردی نداشت. شما که می‌گفتید همه مشکلات با امضای برجام حل می‌شود، چرا نشد؟

درباره انتخابات 1400 نیز نبوی گفت:

درباره انتخابات آینده این‌طور احساس می‌شود که بنا دارند انتخابات بدون رقیب یا رقابت توسط وابستگان رقبای یک طیف شکل بگیرد. اگر کس یا کسان دیگری هم اجازه حضور پیدا کنند، باید از عدم رأی‌آوری آنان اطمینان حاصل شود!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 ژانویه 2021

 
 

اشتراک گذاری: