ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 دی 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تفکرارتجاعی او علیه منافع ملی بود

مصباح یزدی با انقلاب 57 نبود

پس از خمینی سوار موج شد!

 
 
 

 

 

مصباح یزدی از پایه گذاران و حامیان انقلاب 57 نبود امّا بعنوان ماهیگیر متبحری! قطعاً یکی از تأثیرگذارترین های چند دههٔ گذشته این کشور در تعین و تغییر سرنوشت مسیر انقلاب بوده و با تربیت شاگردانی همفکر، راه و منش خویش را شاید تا قرنها نهادینه کرده باشد!

لذا هرچند «مرگ» بعنوان سرنوشتی محتوم میتواند او را بظاهر از نظرها پنهان کند اما با استیلای شاگردان و «اندیشهٔ غیر رحمانی» او بر تمام  ارکان و اجزای حوزه‌های علمیّه و کشور! رفتن او هیچ تأثیری در نبودش نخواهد داشت و او سنت جاریه ای است که بعید است انحرافات حاصل از قرائات غیر رحمانی و عبوس بودن و تندخویی های او به این زودی‌ها دست از سر حوزه های علمیه ، ملت ، کشور و دین بر دارد .

برای فهم بهتر نهادینگی تفکر و منش ایشان در تعین عیار انقلابیگری یا وادادگی مسئولین کشور! به این جملهٔ معروف او در چگونگی تعامل یا تقابل با دنیا نگاه کنید تا عمق قصهٔ روابط خارجی ما در تأثیر پذیری از نگرش ایشان روشنتر شود :

«شعار آشتی با جهان ریشه در تفکر سکولاریستی دارد»

 و این یعنی «انقلابیِ متدیّن» کسی است که ولو به قیمت نابودی منافع ملی! و استیصال و بیچارگی ملت، لحظه ای از فکر «درگیری و تقابل» با دنیا غافل نباشد.

در حوزه داخلی نیز «رویش» امثال ایشان و حاکمیت تفکرشان! سبب «ریزش» کثیری از اصحاب انقلاب و یاران امام شد و دافعه ای عظیم را رقم زد.

(بخش از یادداشت اکبر دانش سرارودی از اصفهان)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 ژانویه 2021

 
 

اشتراک گذاری: