ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 دی 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

کشورهای اروپائی می خواهند پاسپورت کرونا صادر کنند

تزریق واکسن کرونا

ساخت کوبا درایران آغاز شد!

 
 
 

 

 

نگرانی که پس از ممنوع اعلام شدن ورود واکسن کرونا از امریکا و انگلیس توسط رهبر جمهوری اسلامی در جامعه بوجود آمده بتدریج آراسته به منطق می شود. بویژه که عوارض واکسیناسیون در خود انگلیس و امریکا نیز کم نیست. حتی در میان کشورهای اروپائی. از جمله در کشور بلژیک که گزارش شده حداقل 20 و حداکثر 27 نفر با واکسن فایزر امریکائی جان خود را از دست داده اند. این اخبار همزمان شده است با آزمایش بالینی واکسن ساخت کوبا در ایران.

تلویزیون "یورو نیوز" اعلام کرد: دولت کوبا ۱۹ دی (۸ ژانویه) اعلام کرد با ایران توافق‌نامه‌ای را امضا کرده که به موجب آن فناوری پیشرفته‌ترین واکسن نامزد تولید نهایی در هاوانا را به ایران منتقل شده و انجام آزمایشات بالینی مرحله سوم آن در ایران درحال انجام است.

در آلمان نیز کار واکسیناسیون کرونا از کادر درمانی و کادر مرتبط با کودکستان ها و مهدکودک ها آغاز شده است. بحث صدور پاسپورت برای کسانی که واکسن زده اند همچنان در اروپا و بویژه درآلمان مورد بحث و مناقشه است و به همین دلیل رهبران اروپایی هفته آینده قرار است برای تصمیم نهائی در این بار تشکیل جلسه بدهند. اگر صدور پاسپورت کرونا نهائی شود، بتدریج استفاده از هواپیما، رستوران ها و دیگر اماکن عمومی برای این دسته از افراد آزاد خواهد شد. واکسن کرونا در آلمان مرحله ای تزریق می شود و به فاصله سه هفته.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 ژانویه 2021

 
 

اشتراک گذاری: