ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 آذرماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 8 آذر

ترامپ پیش از رفتن

فرمان حمله به ایران را میدهد؟

 
 
 

 

 

گرانی و تحریم و کرونا برای پایان طاقت مردم ایران کم نبود که اخبار نگران کننده ای مبنی بر احتمال حمله نظامی به ایران بر آن اضافه شده است. نه کاخ سفید و نه بیت رهبری و زیر مجموعه  های هر دو، هیچکدام با صراحت به مردم نمی گویند چه خبر است اما از لابلای خبرها به آسانی می توان حدس زد که خطر جدی است.

ترامپ روز گذشته در یک کنفرانس خبری، پس از یک به دو کردن با خبرنگاری که از او درباره قبول شکست و زمان تحویل کاخ سفید سئوال کرده بود گفت:

"اگر کالج الکترال بایدن را رئیس جمهور منتخب اعلام کند قطعا کاخ سفید را  ترک خواهم کرد اما فکر می‌کنم از الان تا 20 ژانویه خیلی چیزها اتفاق خواهد افتاد!" بحث بر سر همین "خیلی چیزها"ست و خطر از همینجا بر می خیزد.

"اسپوتنیک" فاری در همین ارتباط نوشت: "بسیاری از تحلیلگران باور دارند که اسرائیل و عربستان سعودی تلاش دارند هر طور شده قبل از پایان رسمی دوره ریاست جمهوری ترامپ جنگ علیه ایران را  در منطقه راه بیاندازند.»

نشریه امریکائی "Axios"  به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت: "ارتش اسرائیل فرمان آماده‌ باش برای حمله نظامی احتمالی آمریکا به ایران پیش از پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ را دریافت کرده است. "

جمهوری اسلامی نیز -حداقل در راس نظام- خطر را جدی گرفته است. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به بهانه تبریک روز نیروی دریایی ارتش گفت: «قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران با دو بال قدرتمند خود یعنی "نیروی دریایی ارتش" و "نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" با ظرفیت‌سازی برای انجام ماموریت‌های بزرگ و منحصر به فرد، عمق راهبردی خود را از کرانه های خلیج فارس، دریای عمان و شمال اقیانوس هند به آب های دور و اقیانوس‌های فرادست توسعه داده و به عنوان لنگرگاه امنیت فرامنطقه‌ای به ایفای نقش های حساس می پردازد.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 نوامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: