ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 آذرماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

برای نجات تن به هر گربه رقصائی بازجوها داده بود

روح الله زم اعدام شد

تا رابطین او نفس راحت بکشند

 
 
 

 

 

روح الله زم، بنیانگذار سایت خبری "آمد نیوز" پس از محاکمه ای که پشت درهای بسته انجام شد و تنها گهگاه بخش هائی گزینشی از آن را قوه قضائیه در همآهنگی با اطلاعات سپاه و صدا و سیما پخش کرد محکوم به اعدام شد و حکم اعدام نیز روز گذشته انجام شد.

هیچ یک از نمایش های اعترافی که از روح الله زم از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد نتوانست این سئوال اصلی را در حاشیه قرار بدهد که منابع اطلاعاتی او چه کسان و چه نهادهائی بودند. و اگر درجستجوی به دلیل عمده برای اجرای حکم اعدام او باشیم، پاسخ را در همین نکته باید جستجو کرد. او اعدام شد تا دیگرانی که از درون نظام با او در تماس بودند و به وی اطلاعات می رساندند در امان مانده و نامشان فاش نشود. از جمله این شایعه که مسعود خامنه ای از بیت رهبری با وی در خارج از کشور تماس داشته و به وی خبرهای درست یا غلط، راست یا دروغ میرسانده است. قطعا کسان دیگری از درون بیت رهبری و قوه قضائیه و اطلاعات سپاه در مظان همین اتهام هستند. روح الله زم قربانی همین ارتباط ها شد. او در تمام دوران پس از ربوده شدن از بغداد و انتقال به تهران، حاضر به هر گربه رقصانی که بازجوهای اطلاعات سپاه خواستند تن داد به این وعده که اعدام نخواهد شد، حتی وعده ای که  پدرش در نامه ای که روز گذشته منتشر کرد به آن اشاره کرده است. نامه محمد علی زم پدر روح الله زم که سالها در سمت مدیریت سینمائی جمهوری اسلامی فعالیت می کرد و نگاه بازی نیز به سینما داشت را در همین شماره پیک نت می خوانید.

زمینه های نارضائی و شورش مردم در جامعه و سیاست های حکومتی است نه در "آمد نیوز" و در کالبد روح الله زم! آینده نشان خواهد داد.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 دسامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: