ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 آذرماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سعید لیلاز:
مجلس قوانینی را تصویب می‌کند
که همه را گرفتار خواهد کرد!

 
 
 

 

سعید لیلاز تحلیلگر اقتصادی در مصاحبه تصویری که خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی "ایرنا" منتشر کرده نکاتی را مطرح کرده که ما گزینه ای از به روزترین آنها را منتشر می کنیم.

رکورد آقای مصدق را در دولت آقای روحانی شکستیم. صادرات غیرنفتی در دولت مرحوم مصدق افزایش شدیدی پیدا کرد ولی صادرات ما در اسفند، فروردین، اردیبهشت و خرداد تقریباً به صفر گرایش پیدا کرد. این فشار عجیب و بی‌سابقه در تاریخ ایران موجب افزایش ۳ برابری نرخ دلار شد. البته نمی‌توانیم به نفت تکیه کنیم چون اگر تحریم‌ها برداشته شود با سقوط قیمت جهانی نفت مواجه هستیم.
چه کسی گفته نرخ واقعی دلار ۳۲ هزار تومان است؟ البته محاسبه قیمت واقعی دلار بسیار مشکل است ولی به اعتقاد من در شرایط فعلی نرخ دلار حدود ۱۸ تا ۲۲ هزار تومان است که البته به رشد نقدینگی هم بستگی دارد. با افتخار بیان می‌کنم که نفت دیگر قادر به متلاطم کردن اقتصاد و ساختار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران نخواهد بود.
درباره مصوبات مجلس یازدهم نیز لیلاز گفت:
به نظر می‌رسد مجلس یازدهم وارد خط قرمزی شده که برای آینده ایران نگران‌کننده است. طرح‌های پوپولیستی که مجلس تصویب می‌کند در آینده ما را گرفتار خواهد کرد و الان هم می‌بینیم که گرفتار شده‌ایم.
درباره انتخابات 1400 نیز گفت:
اینکه ما از حالا برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ عجله کنیم زیان آن را حتماً سال‌ها و دهه‌های آینده خواهیم دید.

 

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 دسامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: