ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 آبان 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

از هر 10 امریکائی

یک نفر مسلح شده است!

والنتین کاتاسونوف- ترجمه کیوان خسروی

 
 
 

 

 

بنیاد استراتژیک که یک وبسایت متمایل به چپ به زبان روسی است درباره انتخابات امریکا نوشت:

بازار خرید اسلحه سبک در آمریکا بشدت گرم است و تقریبا هیچ محدودیتی برای خرید تپانچه، هفت تیر، تفنگ و انواع دیگر سلاح های سبک وجود ندارد.

سهام تولید کنندگان معروف سلاح های سبک و ساز و برگ های نظامی آمریکایی ( «اسمیت و وسون»، «استورم»، «روگر و کمپانی»، «ویستا آئوتد‌ور» و غیره) بشدت افزایش یافته است. تقاضا برای تولیدات این شرکت ها بسرعت در حال افزایش است. طی یک سال فروش اسلحه 78/1 برابر افزایش یافته است. خرید تفنگ دستی (هند گان) توسط آمریکایی ها بیش از خرید اسلحه بلند (لانگ گان) است. در ماه مارس امسال، اولین نوع سلاح (تپانچه و هفت تیر) 4/59 درصد از کل خریدها را بخود اختصاص داد؛ دومین نوع سلاح (تفنگ، کارابین و غیره)- 4/32 درصد؛ سایر انواع- 2/8 درصد بودند. بالاترین میزان فروش ماهانه در مارس و ژوئن ثبت شده است. کارشناسان بازار می گویند که این امرعادی است. وقتی در کشور بحران اقتصادی و سیاسی وجود دارد فروش اسلحه افزایش می یابند. منطق ساده ای است: بیکاری، افزایش سرقت، محافظت از خود و خانواده و حالا پیش بینی چالش ها و تنش های آینده.

بازار خاکستری بازار ثانویه اسلحه است. شاخصی بنام «بررسی پیشینه»( به انگلیسی : بک گراند چک) وجود دارد [آماری که براساس بررسی های مخصوص انجام می شود]. در ماه سپتامبر طبق برآورهای اولیه کل فروش اسلحه گرم به دو هزار و هشتصد و نودو دو هزار قبضه (برای تفنگ دستی و سلاح بلند، به استثنای انواع دیگر) رسیده است. میزان کل فروش سلاح در ماه سپتامبر تقریبا 8/1برابر بیشتر از فروش مجاز بود. در سه ماه سوم سال جاری آمریکایی ها حدود 29 میلیون قبضه سلاح را از طریق فروشگاه های رسمی و در بازار خاکستری خریده اند. با این حال حتی«اف.بی.آی» نمی تواند بگوید که چه تعداد آمریکایی اسلحه در بازار سیاه  می خرد (بازار سلاح های قاچاق و همچنین سلاح های دزدیده شده از زرادخانه های نیروهای مسلح، پلیس و سرویس های ویژه). جمعیت آمریکا سیصد و بیست و نه میلیون نفر است. هر ده نفر یک اسلحه . طبق داده های شرکت«استاتیستا»( یک شرکت آلمانی متخصص داده های بازار و مصرف کننده- مترجم) در دوره زمانی سالهای 2016 – 2018  پنجاه درصد از جمعیتی که بطور متعارف « سفید پوستان آمریکایی» نامیده می شدند مسلح بوده اند. در میان سیاه پوستان این میزان نوزده درصد و در میان مهاجرین آمریکای لاتین 15 درصد بوده است. در میان دو گروه آخر در سالهای 2019 - 2020  تقاضا برای اسلحه بشدت افزایش یافت. خون ریزی در آمریکا می تواند بسیار زیاد شود. امید چندانی نیست که پلیس و ارتش بتوانند جلوی کشتار را بگیرند.

https://www.fondsk.ru/news/2020/10/29/amerika-gotova-k-vyboram-oruzhie-zakupleno-52145.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 نوامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: