ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 آبان 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 15 آبان

رهبر ج. اسلامی روز

انتخابات امریکا چه می کرد؟

 
 
 

 

 

بحث انگیزترین  انتخابات امریکا که شاید اعلام نتایج آن، این انتخابات را تبدیل به پر تنش ترین انتخابات جهان کند به پایان رسید. نتایج شمارش نهائی آراء هنوز اعلام نشده اما محصول این انتخابات در ایالت ها و شهرها و خیابانها جاری است. حتی اگر امریکا این موج را هم از سر بگذراند، این انتخابات نشان داد که چه ظرفیت پنهائی در عمق جامعه برای یک انفجار اجتماعی و حتی تکرار جنگ های داخلی امریکا با انگیزه هائی متفاوت با جنگ استقلال وجود دارد. وقتی از هر 10 امریکائی یکنفر مسلح به سلاح گرم است، انفجار اجتماعی توام با شلیک به روی یکدیگر نخواهد بود و نخواهد شد؟

این انتخابات سطح بسیار نازل جلب آراء و بسیج مردم توسط دو نامزد انتخاباتی را نشان داد، همچنان که سطح آگاهی نازل اکثریت مردم را به نمایش گذاشت. از بیم همین ناآگاهی و سطح نازل سخن گفتن با مردم و شورش و حریق و تیراندازی، مراکز شهرهای بزرگ را تخته کوبی کردند و حتی ساختمان معروف به برج ترامپ را پلیس با کامیون های خود محاصره کرد تا جلوی یورش مردم به آن را بگیرد. این ساختمان در نیویورک است و در اجاره شرکت های تجاری مختلف که یک یا دو طبقه آن نیز اختصاص به کارهای تجاری ترامپ و همسر و دختر و دامادش دارد. دشوار بتوان تصور کرد که با اعلام نتایج قطعی و نام برنده این انتخابات، صف بندی ها و قشون کشی های خیابانی پایان یابد. حتی اگر حکومت نظامی در ایالت های پر تب و تاب اعلام شود.

اما در ایران. روز گذشته در برخی محافل مطبوعاتی و سیاسی، به کنایه گفته می شد  که رهبر جمهوری اسلامی از بعد از نماز صبح، برنامه ملاقات های روز چهارشنبه خود را قطع کرده و پشت کامپیوتر انتخابات امریکا را لحظه به لحظه دنبال می کرد و منتظر نتیجه آن بود. این درحالی است که یک روز پیش وی طی سخنانی گفته بود "ما یک سیاست واحد در برابر امریکا داریم و مهم نیست که چه کسی می آید و چه کسی می رود". حافظ می گوید:

واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می کنند

چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند

(عکس: محاصره برج ترامپ در نیویورک)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 نوامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: