ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 آبان 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 24 آبان

نشانه هائی که شاید

آغاز آشتی نظام با مردم باشد

 
 
 

 

 

چند رویداد دنباله دار، می خواهد بگوید که حکومت تن به تغییراتی در عرصه سیاسی داده است. نخستین نشانه این تغییر با قبول دیدارهای سیاسی شیخ مهدی کروبی و سپس اجلاس روحانیون مبارز به رهبری خاتمی و آیت الله خوئینی ها و قبول انتشار خبر آن آغاز شد. سپس آزاد کردن نرگس محمدی نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر ایران از زندان این گمان را که حکومت در حال قبول تغییرات سیاسی است تقویت کرد و گفتگو رئیس زندانها و مسئول حکومتی حقوق بشر با نسرین ستوده در زندان قرچک و متعاقب این گفتگو، از زندان بیرون آمدن وی بر این تقویت مهر تائید زد. در فاصله چند روز "محمد حبیبی" عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان پس از 915 روز از زندان آزاد شد. او در تجمع صنفی معلمان در اردیبهشت 97 دستگیر و به زندان محکوم شده بود. این خبر را اعلام و انتشار لیست عفو شماری از دراویش گنابادی که تبعید شده بودند کامل کرد. این روند با اعلام خبر برکناری "مقیسه" و "زرگر" دو قاضی تایئد کننده احکام بازجوهای اطلاعات سپاه درباره بازداشت شدگان سیاسی ادامه یافت.

این خبر نیز همزمان شد با پایان ممنوع التصویری محمد  خاتمی. آزاد شدن نشان دادن تصویر محمد خاتمی در یکی از برنامه  های تلویزیونی بنام "مسابقه  شبکه افق"  البته در همین برنامه تصویر هاشمی رفسنجانی نیز نشان داده شد که این نیز در سالهای پس از انتخابات 88 ممنوع بود.

آیا اینها نشانه هائی است برای رفتن به سوی انتخاباتی در سال 1400 مغایر انتخابات فرمایشی مجلس یازدهم؟ ادامه این روند میتواند نشان آن باشد که سرانجام نظام پذیرفته که با مردم آشتی کند و فکری برای پایگاه از دست رفته مردمی جمهوری اسلامی کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 نوامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: