ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 آبان 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

از شنبه اول آذر

طرح ضربتی مقابله با کرونا

در ایران اجرا خواهد شد!

 
 
 

 

 

روز گذشته روحانی در جلسه ستاد ملی کرونا، پس از تصویب نشدن طرح دو هفته تعطیل کامل تهران گفت:

دولت الکترونیک باید لحظه به لحظه توسعه پیدا کند. تاکیداتی که وزیر بهداشت هم در مورد رعایت پروتکل‌ها و برخی از موضوعات می‌کند ذیل دولت الکترونیک است. ما هر چیزی را که می‌خواهیم انجام دهیم باید به فضای دیجیتال و مجازی ببریم تا مردم نیازمند نباشند به ادارات مراجعه کنند و تجمعات صورت گیرد و هر چیزی که جزء لوازم دولت الکترونیک است باید در کنار هم بگذاریم.

نیروهای مسلح امکانات و تجهیزات بیمارستانی خود را در اختیار قرارگاه قرار داده و همین امر می‌تواند خستگی کادر درمان را پوشش دهد. معتقدیم همه باید پای کار بیایند و این کار را انجام دهند.

اگر تجمع کم شود و منع تردد حاکم شود بسیاری از مسائل حل خواهد شد. به دلیل تجمعات غیر ضرور در بسیاری از شهرها مشکلاتی پیدا کردیم، مثلاً با پیروزی یک تیم فوتبال مشاهده کردیم مردم دوساعتی در خیابان‌ها تجمع کردند. باید توجه داشت بعداز دو هفته حادثه رخ می‌دهد و مراجعه به بیمارستان‌ها زیاد می‌شود .در شهر مشهد یک تجمع که رنگ و  بوی مذهبی داشت بدون مجوز صورت گرفت و بعداً مشاهده کردیم مشهد حتی روزهایی وضعیتش بدتر از تهران شد. چنین اجتماعاتی در دو هفته اول مراجعات به بیمارستان‌ها را زیاد می‌کند و در چهار هفته بعد انتقال به آرامستان‌ها بیشتر می شود. 20 درصد جمعیت مبتلایان هستند و 80 درصد علامت ندارند و چون علامت ندارند در جامعه حاضر می‌شوند و افراد دیگر را مبتلا می‌کنند؛ راهکار این است که میزان تست تشخیصی را بالا ببریم؛ دولت و وزارت بهداشت، خود را برای این کار آماده کرده و شرکت‌های دانش بنیان نیز در این زمینه تلاش خواهند که کیت‌های تشخیصی که ما را سریع به جواب می‌رساند در اختیار مردم قرار گیرد.

جداسازی یا قرنطینه یا ایزوله کردن مهم است اما مشکلات زیادی را هم ایجاد خواهد کرد. زمانی که همه این مراحل را طی کردیم و نتیجه نگرفتیم، ناچار هستیم محدودیت‌های شدید را ایجاد کنیم. اگر راه‌های قبلی اجرا می‌شد، نیاز نبود محدودیت در نظر بگیریم، در حال حاضر در شرایطی هستیم که متأُسفانه ناچار هستیم که محدودیت‌ها را افزایش دهیم.  امروز تصمیمات کلی برای محدودیت‌ها اتخاذ شد و از شنبه هفته آینده یعنی اول آذر ماه این طرح در سراسر کشور اجرا می شود.

این ویروس تا آخر امسال همراه ما هست و ممکن است سال آینده نیز باشد؛ هنوز نه به درمان و نه به واکسن قطعی برای این ویروس دست پیدا نکرده‌ایم. این ویروس جهش یافته وسرعت انتقال آن بیشتر است، متخصص‌های ما و کشورهای دیگر نیز همین موضوع را مطرح می‌کنند. سرعت انتقال ۹ برابر سرعت اسفند و فروردین شده است. بنابراین شرایط متفاوت است. در جلسه امروز همچنین در زمینه بیمه و مالیات هم تصمیم‌هایی گرفتیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 نوامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: