ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 مهر ماه 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 24 مهر

رهبر ج.  اسلامی، سرانجام

پنبه را از گوشش در می آورد؟

 
 
 

 

 

همه حکومتیان و بویژه آنها که در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع مصلحت نظام با آیت الله خوئینی ها رئیس این مرکز همکاری داشته اند میدانند و اینجا و آنجا نیز یا نوشته و یا گفته اند که وی تیزهوش ترین و سیاسی ترین روحانی جمهوری اسلامی است. حافظه ای بسیار پرقدرت دارد و در پیش بینی آینده سیاسی و تحلیل شرایط از دیگر روحانیون فرسنگها جلوتر است. مدتی نایب رئیس مجلس بود و در کنار هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس می نشست. با نظرات اقتصادی و سیاسی او موافق نبود و به همین دلیل وقتی هاشمی رئیس جمهور شد و برنامه صندوق بین المللی پول تحت عنوان "تعدیل اقتصادی" را به اجرا گذاشت و دنبال کرد، بکلی از او جدا شد. بعدها روزنامه سلام را پایه گذاری کرد و امثال عباس عبدی را در این روزنامه مسئول. او از نزدیک ترین روحانیون میانه سال طرفدار و مورد اعتماد آیت الله خمینی بود، رهبری دانشجویان اشغال کننده سفارت امریکا را برعهده گرفت و به حکم خمینی امیرالجاج شد. شاید اگر آقای خمینی چند سالی دیگر زنده مانده بود و البته توان و حضور ذهن رهبری را هم داشت، خوئینی ها جانشین و یا قائم مقام او می شد. چنین نشد و پس از در گذشت آیت الله خمینی با آگاهی از خطراتی که جانش را تهدید می کرد عمدتا در حاشیه و سایه حرکت کرد تا گربه شاخش نزند.

نامه ای که او حدود سه ماه پیش بصورت سرگشاده برای رهبر جمهوری اسلامی نوشت و در آن ضرورت تغییر سیاست های سه دهه گذشته را با تاکید بر بحران عمومی کشور و نارضائی و بی اعتمادی وسیع مردم به حکومت مطرح کرد، با مقاومت و حمله پاچه خواران اطراف بیت رهبری روبرو شد. او هیچ واکنشی به این حملات نشان نداد و منتظر گذر زمان شد تا همه به همان نتایجی برسند که او در نامه خود آن را مطرح کرده بود و سرانجام نیز چنین شد. آب تا زیرزمین راستگرایان حاکم و یا باصطلاح اصولگرایان نیز راه یافت و سرانجام آیت الله مصباحی مقدم سخنگوی روحانیت مبارز و عضو مجلس خبرگان نیز در همین هفته در گفتگویی  گفت: «با دست ‌فرمانی که کشور طی این سی و چند سال بعد از دفاع مقدس اداره شده، نمی‌شود از این به بعد کشور را اداره کرد.»

این اعتراف، قطعا در محافل در بسته خیلی واضح تر و صریح تر مطرح می شود و حتی احتمال وسعت گرفتن آن همزمان با آشفتگی بیشتر نظام در رسانه ها نیز وجود دارد. چنان که اخیر مصطفی تاج زاده نیز در مصاحبه ای که با وی انجام شد تقریبا همین مضمون را مطرح کرد و گفت که رهبر جمهوری اسلامی این امکان را دارد که دست به تغییرات بنیادین بزند و اگر نزند معلوم نیست پس از او کار به  کجا ختم شود زیرا کس دیگر در نظام این امکان را ندارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  15 اکتبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: