ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 شهریور 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

امروز دو رئیس جمهور روسیه

و بلاروس با هم دیدار می کنند

نعمت بوستانی

 
 
 
 
 

روز یک شنبه مخالفان دولت بلاروس در محل های مختلف شهر مینسک دست به تظاهرات زدند. بر اساس گزارش خبرگزاری های روسیه تاس و نووستی... جمعیتی حدود 3 هزار نفر در بلوار پیروزی جهت بستن راه و اخلال در رفت و آمد اتومبیل ها شروع به راه پیمایی کردند. بنا بر گفته وزارت کشور، تظاهر کنندگان قصد داشتند به طرف محل خانه‌های مسکونی مقامات بلند پایه بلاروس حرکت کنند.

وزارت داخله این کشور تصریح کرد، تظاهر کنندگان با حمل پرچم های غیر قانونی و پوسترهای توهین آمیز شعارهای ضد حکومتی میدادند. در این روز 250 نفر از تظاهرکنندگان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. مخالفین تعداد تظاهر کنندنگان را بین 100 تا 150 هزار نفر اعلام کردند.

در خبر دیگری اعلام شد قرار است روز 14 سپتامبر الکساندر لوکاشنکو در راس هیاتی برای دیدار و مذاکره با ولادیمیر پوتین به سوچی در روسیه مسافرت کند. در این دیدار قرار است در باره روابط دوکشور و بستن قرارداد های اقتصادی مذاکره شود.

روز شنبه ویکتور خرنین، وزیر دفاع بلاروس پس از ملاقات با رئیس جمهور این کشور خبر داد، نیروهای نظامی این کشور پس از مانورهای لازم در غرب این کشور در مرزهای لهستان، به محل استقرار خود باز گشتند. وزیر دفاع بلاروس تصریح کرد که نیروهای موشکی، توپخانه ای، نیروی هوایی و نیروهای پدافند هوایی همچنان به مانورهای نظامی و آمادگی خود ادامه می دهند. وی تأکید کرد، نیروهای نظامی ما نقل و انتقالات ورای مرزهای کشور و حوادث درون مرز را تحت نظارت دارند. وی یاد آوری کرد که ادامه مانور های نظامی سازمان نظامی ناتو همچنان باعث نگرانی بلاروس است.  وزیر دفاع بلاروس متذکر شد، کشور های لهستان، چک، اکراین و لیتوانی سعی کردند با تهدید نظامی حکومت را در بلاروس تغییر دهند اما به هدف‌های خود دست نیافتند اما هنوز به یک «انقلاب رنگی» در بلاروس امید دارند تا بلکه به هدفی که قصد رسیدن به آن با تهدید نظامی داشتند برسند.

https://www.vesti.ru/article/2457300


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  14 سپتامبر 2020

 
 

اشتراک گذاری: