معاون وزیر بهداشت

تهران تبدیل شده

به‌کانون شیوع کرونا درایران

 

سخنان واقع بینانه اسحاق جهانگیری

راه حل آسیب های اجتماعی

اقدامات نظامی و امنیتی نیست!

(پیک هفته ۱۰۹)  5 مرداد ماه 1399 - 26 ژوییه 2020

 pyknet100@gmail.com


4-3 مرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


4-3 مرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


4-3 مرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


4-3 مرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


4-3 مرداد

منتخب اخبار ورزشی


4-3 مرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 5 مرداد

روحانیون حکومتی

عقب‌مانده ترین قشر حکومتی!

عقب مانده ترین قشر حاکم در جمهوری اسلامی، از زمین و زمان و دوران، روحانیون حکومتی و بویژه امام جمعه ها هستند. شاید تک و توکی در میان آنها یافت شود که با شرایط داخلی و خارجی اندکی آشنائی داشته باشد، اما اکثریت نزدیک به مطلق آنها در دنیای اوهام و رانت و منافعی که از کنار حکومت به آنها می رسد غرق اند. حیرت آور و گاه خنده دار و گاه سوژه ساز برای تمسخر ملی، اظهار نظرهائی است که درباره همه مسائل زمینی و آسمانی می کنند. در همین روزها که دوباره کرونا در ایران اوج گرفته، همین گروه و قشر، این عقب ماندگی از واقعیات و غرق بودن در اوهام و منافع خود را به نمایش گذاشتند. فرق نمی کند که امام جمعه مشهد باشد و یا قم و یا اصفهان، ستادی که آنها را از تهران و در کنار بیت رهبری هدایت می کند و خط میدهد از اوضاع پرت است. به همین اظهار نظرهائی که این روزها درباره فرود هواپیمای ماهان در لبنان و یا درباره شیوع کرونا کرده اند مراجعه کنید. در اظهار نظر اولی، یعنی ماجرای هواپیمای ماهان و لبنان چنان اظهار نظر کرده اند که گوئی فرمانده کل سپاه و ارتش اند و کلید سیاست خارجی در دست آنهاست و درباره کرونا هم از بیم بی رونق پشت سر گذاشته شدن ماه محرم پرت و پلاهائی می گویند که در دکان هیچ عطاری پیدا نمی شود. درحالیکه شرایط فوق العاده را دولت برای یک هفته دیگر تمدید کرده و در شهر آمل واقع در مازندران قرار است از امروز (یکشنبه) بمدت سه روز کلیه فعالیت ها متوقف شود تا بلکه چاره ای برای جلوگیری از سرعت شیوع کرونا و قربانی شدن مردم گرفته شود، همان گروه روحانیون مورد اشاره دربالا برای برگزاری مراسم سینه زنی ماه محرم که موجب تجمع مردم و شیوع بیشتر کروناست سینه سپر کرده اند. در آمل از امروز کلیه واحدهای دولتی، عمومی، بانک‌ها و دستگاه قضایی (به استثنای بخش های بیمارستانی و مراکز درمانی، خدماتی، امدادی) به مدت 3 روز تعطیل شده است. فشاری که همین گروه روحانیون به دولت آورده و می آورند موجب سست شدن اراده و تصمیم دولت برای جلوگیری از تجمعات شده و اعلام کرده که با مراعات شرایط ایمنی اعلام شده مراسم عزاداری مجاز است. چگونه می توان ماسک زد و فاصله دو متری را حفظ کرد و بعد سینه زنی کرد و نوحه خواند و دم گرفت؟ مضحک نیست؟


به گزارش روزنامه "ایران"

ماهیت انگلیسی موتلفه اسلامی

به اعتراف اسدالله عسگراولادی


انتشار این عکس که مانع شرعی ندارد؟

امام جمعه اصفهان با امام جمعه مشهد با هم رقابت در پرت و پلا گوئی دارند. امام جمعه مشهد که خیلی نگران تعطیل شدن نماز جمعه زیر فشار کروناست با کنسرت ها مخالف است و امام جمعه اصفهان هم پس از مخالفت با تعطیل اجتماعات مذهبی از بیم گسترش شیوع کرونا دیروز گفت که با انتشار عکس زنان ورزشکار مخالف است. مردم که تره هم برای این حرف ها و نظرات خرد نمی کنند و دوگانگی مردم و حکومت همچنان ادامه دارد، اما این عکس را باید گذاشت جلوی چشم امثال این امام جمعه و پرسید انتشار این عکس اشکال دینی و مذهبی ندارد؟ فقر و فلاکت و زباله جمع کردن منع و ایراد دینی ندارد؟ بقول معروف "برو فکر نان باش که خربزه آب است". هشتاد در صد آنها که در آبانماه گذشته شورش کردند از همین نوع مردم و برخاسته از محلاتی بودند که امثال این زن در آنها زندگی می کنند. خبرهای رسمی را که در بولتن های ویژه امام جمعه ها منتشر نمی شود جلویشان بگذارید تا بخوانند کارگران زیر فشار فقر به جمع حاشیه نشینان اطراف شهرها که اکثر آنها کوچ کردن از روستاها و شهرهای کوچک اند می پیوندند. شما کجا و واقعیات جامعه کجا!


درباره هواپیمای ماهان رهنمود داده

"کدخدائی" دست دراز جنتی

تبدیل به نخود هر آشی شده


صبوری دیپلماتیک چینی ها

دربرابر امریکا پایان یافته!

راشا تودی -  ترجمه رضا نافعی


عنوان اول پیک نت 4 مرداد

جمهوری اسلامی

جمهوری صد داروغه است!


تحقیق و تفحصی که در نطفه خفه شد

متهمی که مجلس دهم حریفش نشد

و در مجلس یازدهم رئیس آن شد


سرمقاله 747

زمینه های مثبت بحث ملی

درباره قرارداد 25 ساله ‌درایران


ظریف پس از بازگشت از مسکو

ایران و روسیه قرار داد

همکاری راهبردی امضا می کنند


چپ های مذهبی و غیر مذهبی ایران

تحت تاثیر تبلیغات  برخی پژوهشکده ها

پیشرفت چین

در ادامه انقلاب در آن کشور است!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

با 6 هزار و 500 خواننده، عنوان اول روز گذشته پیک نت "جمهوری اسلامی، جمهوری صد داروغه است" پر مخاطب ترین مطلب روی تلگرام این روزنت بود. همین مطلب در فیسبوک پیک نت نیز پر خواننده ترین بود و روی 11 فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران