ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13  مرداد 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

شک و یقین ها در روسیه و ایران

واکسن ضد کرونا روسی

موفق از بوته آزمایش در می آید؟

 
 
 

 

 

روسیه میخواهد دست به اقدامی بزند که اگر نتیجه آن مثبت و موفقیت آمیز باشد، این اقدام در حد یکی از دستآوردهای جهانی است. صحبت از واکسیناسیون گسترده روسیه علیه کرونا از  مهرماه (اکتبر) است. واکسیناسیونی که ابتدا در نیروهای مسلح این کشور انجام خواهد شد و سپس در سطح جامعه قرار است انجام شود.

نه تنها در ایران بلکه حتی در خود روسیه به این امکان با تردید نگاه می شود. در ایران دکتر مینو محرز این تردید را مطرح کرده و در خود روسیه یک اکادمیسین.

شک و تردید به واکسن کرونا

روزنامه سویتسکایا راسیا از قول "ویتالی زوروف" دانشمند آکادمی علوم روسیه، مدیر پژوهشگاه واکسن ها و سرم های این کشور نوشت: من به کسی توصیه نخواهم کرد واکسن کرونا ویروس را که اخیراً خبر آمادگی استفاده از آن انتشار پیدا کرده، روی خود آزمایش کند. استفاده از این واکسن که قرار است در ماه سپتامبر در روسیه مورد استفاده قرار گیرد بسیار خطر ناک خواهد بود.  برای اطمینان حاصل کردن ازموثر بودن واکسن ها، باید حد اقل 3 تا 4 سال کار تحقیقاتی انجام گیرد. من معتقد هستم که ویروس کرونا، ویروسی است معمولی و طی زندگی انواع و اقسام این ویروس ها دیده شده است. بنابر این، نباید آن را بسیار بزرگ جلوه داد. این ویروس آنقدرها خطر ناک نیست که در ابتدا تصور می شد. من بر این باور نیستم که ساخت واکسن ویروس در یک مدت زمانی کوتاه مهم‌ترین وظیفه باشد.

با این همه، دولت روسیه زمان واکسیناسیون را اعلام کرده و نتیجه شک و تردیدها بزودی مشخص خواهد شد.

بقول معروف "هنوز نه به داره نه به بار" عده ای ایرانی روسیه و چین ستیز حرفه ای دو آتیشه تر از تلویزیون های فارسی زبان معروف، از حالا در فضای مجازی این مضمون را کوک کرده اند که "روس ها واکسن را به ایران نخواهند داد!"

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 اوت 2020

 
 

اشتراک گذاری: