ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19  مرداد 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نامه کادر درمانی ایران به مراجع

مراسم عزاداری محرم

می تواند به فاجعه ختم شود

 
 
 

 

 

شورای تبلیغات اسلامی همچنان برای برگزاری مراسم عزادای محرم پایش در یک نعلین است و این درحالی است که شمار قربانیان کرونا در ایران روز به روز بیشتر می شود. روز گذشته جمعی از پزشکان و کادر درمانی ایران در نامه ای از مراجع و حوزه های علمیه درخواست کردند که عموم عزاداران حسینی را از برگزاری مجالس حضوری پرهیز دهند.

در بخشی از این نامه امده است: برگزاری هرگونه اجتماعات ازجمله مجالس عمومی عزاداری سرور و سالار شهیدان راه‌اندازی دسته‌های عزاداری و توزیع غذای نذری قطعاً و یقیناً باعث افزایش شمار مبتلایان و مرگ هم‌میهنان خواهد شد.  هیچ نهاد ناظری توانایی ضمانت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط میلیون‌ها عزادار مراسم سوگواری محرم را ندارد. در صورت ارائه مجوز، ضمانت متراکم و مسقف نبودن صدها هزار مجلس عزاداری در سراسر کشور غیرممکن است و در این شرایط حتی با استفاده از ماسک و رعایت فاصله بین عزاداران، امکان جدی سرایت بیماری وجود دارد.

همزمان با این نامه و هشدار، فیلم های از پارک ها تهران و همچنین عکسهائی از سفر سه روز اخیر مردم به صفحات شمال در شبکه مجازی وسیعا انتشار یافته و می یابد که می تواند دست طرفداران برگزاری عزادای محرم در آن بند باشد. آنها می خواهند اینگونه تلقین کنند که اگر مردم به سفر می روند و اگر در پارک ها جمع می شوند و حتی ماسک هم نمی زنند، چرا نباید عزاداری و سینه زنی برگزار شود؟ از جمله این فیلم که تلویزیون فارسی زبان خارج از کشور نیز شاید بدون پیش بینی این ترفند طرفداران مراسم محرم آن را پخش می کنند، همین فیلمی است که می بینید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 اوت 2020

 
 

اشتراک گذاری: