ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22  مرداد 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ترامپ امتیاز میدهد

وعده وزیرخارجه روسیه

برای آشتی کنان "برجامی"

 
 
 

 

 

مطابق یک سنت 41 ساله، جمهوری اسلامی از زبان سخنگوی وزارت خارجه مذاکره و تفاهم با امریکا را تکذیب کرد. البته تکذیبی که در آن راه فرار را هم باز گذاشت و تفاهم احتمالی را ناشی از شکست و ضعف امریکا در تحریم ها اعلام کرد. نوعی "با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن"!

اما همزمان با اظهارات سخنگوی وزارت خارجه که چندان هم کسی آن را جدی نمی گیرد، در مسکو وزیر خارجه روسیه "لاوروف" ناگهان اعلام کرد که مسکو پیشنهادهای جدیدی را برای از سرگیری همکاری‌های کشورهای عضو برجام تهیه کرده است. این پیشنهادها می تواند به ازسرگیری همکاری ها اعضای گروه مذاکره کننده هسته ای با ایران (برجام) کمک کند.

نکته قابل توجه در سخنان لاوروف عدم اشاره به خروج امریکا از برجام و تاکید روی همکاری گروه مذاکره کننده اتمی بود و این که راه حلی را برای تفاهم مسکو یافته و پیشنهاد خواهد کرد.

گفته می شود آلمان که وزیر خارجه اش در یک کنفرانس مشترک خبری با لاوروف در سفر به مسکو شرکت کرده، نقش مهمی در بنای پل تفاهم میان ایران و امریکا دارد.

همزمان با این سخنان لاوروف، ترامپ نیز در امریکا مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، تفاهم با ایران ظرف یک ماه بدست خواهد آمد. نوعی وعده به ایران در صورت همراهی و کمک جمهوری اسلامی به کارزار انتخاباتی ترامپ. این همراهی و کمک جز اعلام و یا رونمائی از برخی نشانه های تفاهم با امریکاست؟ فعلا صحبت بر سر لغو برخی تحریم ها علیه ایران است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 اوت 2020

 
 

اشتراک گذاری: