ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8  تیر 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نعل وارونه ای که وزیر دفاع زد

خبرهای انفجار

در سایت نظامی – اتمی پارچین

 
 
 

 

 

دو روز پس از انفجار در حوالی و یا مرکز نظامی- اتمی "پارچین" که وزارت دفاع آن را ناشی از انفجار در مخزن گاز اعلام کرد و هر  رابطه ای بین این انفجار و تاسیسات نظامی را منکر شد، حالا خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار تصاویر ماهواره‌ای نوشت: انفجار در منطقه شرق تهران، در سیستم تونل زیرزمینی و مکان‌های تولید موشک روی داده است. روزنامه ایندیپندنت نیز تقریبا همین خبر را با حاشیه های بیشتری منتشر کرد و به این ترتیب، یکبار دیگر انکار و تحریف و پنهان کردن واقعیات یک حادثه از سوی مقامات جمهوری  اسلامی فاش شد. تحریف و انکاری که ضرورت نداشت زیرا در هر کشوری ممکن است حوادثی مشابه روی بدهد و همیشه بهتر آنست که در همان ابتدا مقامات واقعیت را به مردم بگویند تا جامعه با شایعه پیش نرود. گرچه این توصیه ها مشت بر سندان است. دو نمونه دیگر آن در روزهای اخیر اظهارات وزیر دفاع درباره تلاش امریکا برای ادامه تحریم تسلیحاتی ایران است که او گفت هدف آنست که جلوی صادرات سلاح ایران را بگیرند و مانع معاملات تسلیحاتی ما بشوند.

این درحالی است که همه بحث بر سر خاتمه این تحریم و خرید پیشرفته ترین هواپیماهای نظامی و توپ و تانک و دیگر ادوات نظامی از چین و روسیه و شاید برخی کشورهای اروپائی است نه صادرات اسلحه از ایران! چرا وزیر دفاع دروغ گفت؟ معلوم نیست!

نمونه دیگر اعلام خبر محکوم به اعدام شدن موسوی مجد است که او را قوه قضائیه جاسوس موساد و سیای امریکا معرفی کرد و اضافه کرد که فقط راننده بود و عضو بسیج و سپاه نبوده است. حالا خبرنگار بی بی سی "ژیار گل" تمام شجره نامه او را بیرون کشیده و معلوم شده موسوی مجد در سپاه قدس و جبهه های سوریه جنگدیده و از همراهان سردار قاسم سلیمانی نیز بوده و بدلیل افشای برخی روابط مالی آلوده به فساد میان سرداران سپاه که در سوریه هستند او را بازداشت کرده اند.

اعتماد عمومی به ادعاها و اخبار حکومتی طی 40 سال اینگونه نابود شده است.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 ژوئن 2020

 
 

اشتراک گذاری: