ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14  تیر 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در دوره روحانی به اوج رسید

دخالت های رهبر در کار دولت

از دوره خاتمی شروع شد!

 
 
 
 
 

 

رهبر جمهوری اسلامی در تمام امور مملکت و از جمله امور دولت و ریاست جمهوری حتی در دولت هاشمی رفسنجانی هم دخالت کرد و می کند. در دولت هاشمی زورش زیاد نمی رسید اما از دولت خاتمی به بعد این دخالت سرعت گرفت و گسترده تر شد. با استخر مرگ شدن هاشمی و در ارتباط با دولت دوم روحانی، این دخالت های به اوج رسید. حتی برای کابینه دوم او مستقیم به روحانی گفت که علاوه بر وزرا، معاونان وزرا هم باید با نظر من باشد. شاید هنوز کسانی باشند که تصور کنند این مسئله مقدار غلو است. برای رفت شبهه از خاطرات هاشمی در باره دخالت های خامنه ای در کار دولت خاتمی بخوانید:

 

‏از خاطرات سال ۷۶ هاشمی رفسنجانی درباره مذاکرات رهبری و خاتمی درباره کابینه

۲۴ تیر

آقای خاتمی آمد. گزارشی از مذاکراتش با رهبری داد. مشکل وزرای امور خارجه و ارشاد را حل کرده اما بر سر مساله وزارت اطلاعات به توافق نرسیده‌اند. آقایان موسوی خویینی‌ها و هاشمیان را پیشنهاد داده که رهبری نپذیرفته‌اند.

۸ مرداد

با آقای خاتمی ملاقات داشتم. درباره اعضای کابینه توضیحی داد؛ به جز وزارت اطلاعات مشکلی ندارد. افراد زیادی را برای رهبری مطرح کرده، ایشان نپذیرفته‌اند. احتمال می‌دهد که رهبری نظرشان به افراد خاصی از مدرسه حقانی باشد. که بنا ندارد پذیرد و ممکن است به سرپرستی بیانجامد.

۱۰ مرداد

پیش از ظهر، على اخوی‌زاده آمد و گفت تمام افرادی که از سوی آقای خاتمی برای وزارت اطلاعات مطرح شده‌اند، از سوی رهبری رد شده و رهبری گفته‌اند از میان آقایان ری‌شهری، ابراهیم رییسی، علی یونسی و علی رازینی یکی را برگزیند. گویا آقای خاتمی با این روش مشکل دارد.

۱۴ مرداد

آقای حسین مرعشی آمد و نتیجه مذاکرات با رهبری در مورد وزارت کشور آقای عبدالله نوری را پرسید. گفتم آمادگی دارند که بعد از شروع کار مساعدت کنند ولی به عنوان شرط، تغییر فرمانده و رییس حفاظت اطلاعات ناجا را نمی‌پذیرند.

۱۹ مرداد

آقای مهاجرانی آمد. مذاکراتش را با رهبری در مورد وزارت فرهنگ و ارشاد گفت که خواسته‌اند تهاجم فرهنگی را جدی بگیرد و نوعی سانسور را بپذیرد و همکارانش را از نیروهای انقلابی انتخاب کند.

۳۱ مرداد

عصر آقای خاتمی آمد. صحبت‌هایش با آیت الله خامنه‌ای را در مورد وزارت اطلاعات گفت و تلاش دفتر رهبری برای حضور آقای یونسی یا رازینی و گفت با ادامه کار آقا امراللهی رییس سازمان انرژی اتمی هم موافقت نشده است. گفت رهبری پیشنهاد او مبنی بر تاسیس نهاد مشاورت با ترکیب همه وزرای‏ بعد از انقلاب را به دلیل وجود افرادی غیرقابل اعتماد در بین آنها نپذیرفته‌اند.

۱ شهریور

عصر آقای مرتضی الویری آمد. گفت مطلع شده آقای خاتمی اسم او را هم به رهبری برای سازمان برنامه و بودجه داده و ایشان رد کرده‌اند و از این جهت ناراحت بود. گفتم نشنیده‌ام.

آقای پورفلاح معاون ویژه وزارت ‏اطلاعات آمد. گفت از دفتر آقای خاتمی با انتخاب رییس دفتر مورد نظر آقای دری مخالفت شده و نیز فشار است که او، مصطفی پورمحمدی و سعید اسلامی نیز عوض شوند. از سوء استفاده از اطلاعات موجود در معاونت ویژه درباره شخصیت‌ها اظهار نگرانی کرد.

۳ شهریور

آقای حسین مرعشی آمد. مشکلی را که برای آقای عبدالله نوری در وزارت کشور پیش آمده که رهبری با عزل تیمسار لطفیان فرمانده نیروی انتظامی و محمدرضا نقدی فرمانده حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی موافقت نکرده‌اند توضیح داد. آقای نوری هم از خود در مورد امنیت ناجا سلب مسئولیت کرده و ‏قرار شده که حکم جانشینی فرمانده کل قوا هم داده نشود.

۴ شهریور

آقای رضا امراللهی رییس سازمان انرژی اتمی تلفنی گفت که آقای خاتمی پس از ملاقات با رهبری می‌گوید که رهبری هنوز مخالف ابقای ایشان‌اند.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 ژوئیه 2020

 
 

اشتراک گذاری: