ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19  تیر 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 19 تیر

"کرونا" هیزم حریق

شورش در ایران خواهد شد؟

 
 
 

 

 

"کرونا" همانگونه که از فروردین ماه پیش بینی می شد، هنوز از دروازه ایران بیرون نرفته، به شهرهای ایران بازگشت. ابتدا در جنوب کشور، سپس مشهد و مازندران و بالاخره رسید به تهران. هر چه روحانی، تیم ستاد مقاومتی و کادر پزشکی و درمانی رشته بودند، بر اثر بی اعتمادی مردم به هشدار های مقامات، ناچاری کار روزانه برای در آوردن لقمه ای نان، فشار روحانیونی که بالاخره دولت را به عقب راندند و نماز جمعه ها را برپا و حرم ها را باز کردند تا خطبه های ضد دولتی بخوانند و بالاخره خستگی مردم از محدودیت ها در کشوری که همه درهای تفریحی را به روی خود بسته می بینند جز سفر به شمال و دیدن دریا، خلاصه بر اثر همه این عوامل رشته ها پنبه شد. حالا تخت خالی در بیمارستانها نیست، اما بهشت زهرا خود را آماده تحویل گرفتن قربانیان کرونا کرده است. در این میان نقش مخرب سیمای جمهوری اسلامی که با گزارش ها آبکی از کرونا مردم را در خواب خرگوشی برد کم نیست. حالا تازه مردم خطر را حس کرده اند، توصیه ها را قبول کرده و ماسک می زنند و فاصله ها را تا حدودی رعایت می کنند. تا حدودی، زیرا در خیابان های شلوغ مرکزی شهرها و در اتوبوس و مترو این فاصله گیری ممکن نیست. تا کسب و کارها دایر است شلوغی خیابانها و مترو و اتوبوس هم برقرار است و دولت زیر فشار تحریم ها و ترس از فروپاشی کامل اقتصادی و شورش گرسنگان نمی تواند تن به قرنطینه عمومی بدهد. وزیر بهداشت تلویحا همین را در این جمله گفت:

«تحریم های ظالمانه اقتصاد ایران را ضعیف کرد و دولت را مجبور به بازگشایی ها». هنوز هم آمار قربانیان کرونا به تفکیک استانها اعلام نمی شود و گزارش مستقیم واقعی و نه فرمایشی و حکومتی از داخل بیمارستانها پخش نمی شود تا مردم به چشم خویش ببینند در شهرهای دیگر چه خبر است. فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران اعلام کرد: "باید ادارات با 50 درصد ظرفیت کار کنند زیرا بیشترین رفت و آمدها بین خانه و محل کار است. وزیر بهداشت برگزاری آزمون ها را موقتا لغو کرد.

زیر بهمن کرونا، نمایندگان استصوابی مجلس همچنان در پی کشیدن آجر از زیر پای دولت اند و عملا خشت بر خشت نفرت مردم از مجلس می افزایند. شاید اگر شورشی دوباره آغاز شود، در تهران مجلس مرکز قرار بگیرد که در آن صورت نمایندگان باید "جا" را داده و "منزل" عوض کنند. البته اگر به چنگ مردم در تهران و یا در شهرهائی که بنام آنها نماینده شده اند نیفتند و تکه بزرگشان، گوششان بشود! بگذریم که اینبار مردم با "لواسان" ها نیزآشنا شده اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 ژوئیه 2020

 
 

اشتراک گذاری: