ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22  تیر 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 22 تیر

موشک های ساخت ایران

در سوریه مستقر خواهند شد!

 
 
 

 

 

ایران و سوریه یک قرارداد نظامی امضاء کردند. این قرارداد با حضور سرلشگر باقری رئیس ستاد نیروهای مسلح ج. اسلامی و هیات همراه او در دمشق امضاء شد. سرلشگری که اگر حفره های جاسوسی و امنیتی در عالی ترین و محرمانه ترین نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بسته نشود، او را هم خواهند فرستاد آنجا که سردار قاسم سلیمانی را فرستادند.

در این قرار داد سوریه به پدافند هوایی ایرانی «باور ۳۷۳» و «سوم خرداد» ساخت ایران مجهز می شود. تجهیزاتی که احتمالا در پایگاه های نظامی سپاه قدس در سوریه نیز مستقر خواهد شد تا بتوان کار حمله هوائی و موشکی اسرائیل به خاک سوریه و این پایگاهها را حداقل دشوار و حداکثر ناممکن سازد و به ادامه تلفات نیروهای نظامی سپاه قدس در سوریه خاتمه بدهد. تلفاتی که با هر حمله هوائی اسرائیل به خاک سوریه و پایگاه های نظامی سپاه قدس به بار می آید اما جمهوری  اسلامی در باره آن گزارشی منتشر نمی کند. براثر همین حملات تاکنون پایگاه های نظامی سپاه قدس که حزب الله لبنان نیز در جوار آنست، چندین بار جابجا شده و حتی از اطراف دمشق که در تیررس اسرائیل است به نقاطی دورتر برده شده اند.

قرار داد نظامی جدید که به حضور نظامی جمهوری اسلامی در سوریه جنبه قانونی نیز میدهد، بدون اطلاع و حتی توصیه روسیه ممکن نبود و حالا در مجامع بین المللی روسیه و چین محکم تر از گذشته از حضور قانونی و نظامی ج. اسلامی در سوریه می توانند دفاع کرده و مانع فشارهای امریکا و اسرائیل برای خروج این نیروها از سوریه شوند.

با توجه به قرارداد نظامی قدیمی روسیه با سوریه و قرار داد جدید میان سوریه و ایران، حالا آن دو نیروی نظامی که مهمانان ناخوانده در سوریه هستند نیروهای نظامی امریکا و ترکیه اند که باید خاک سوریه را ترک کنند، مگر آنها نیز با دولت سوریه به توافق و تفاهمی برای ادامه این حضور در چارچوب یک قرار داد برسند.

این قرارداد نشان داد که جمهوری اسلامی در صورت تجدید تحریم تسلیحاتی نیز قادر به فروش تسلیحاتی نظامی است و آنچه که برای جلوگیری از تجدید تحریم تسلحاتی مهم است، خرید تسلیحات پیشرفته و تکنولوژهای تولید آنهاست. تسلیحاتی که عمدتا شامل هواپیماهای نظامی، زیر دریائی، سامانه های پیشرفته دفاع هوائی و ... می شود و فروشنده و دارنده آنها چین و روسیه.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 ژوئیه 2020

 
 

اشتراک گذاری: