ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 اردیبهشت 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 11 اردیبهشت

تقلید از مدُل امریکائی

مقابله با کرونا در کشورهای اروپا! 
 
 

 

 

 روز گذشته "شویبله" رئیس مجلس آلمان در مصاحبه‌ای بحث‌انگیز گفت که حفظ زندگی شهروندان اصل مطلق نیست و ما باید توازنی میان ریسک زندگی و وضعیت اقتصادی برقرار کنیم. در حال حاضر فضا به سوی نارضایتی مردم پیش می‌رود و ما ممکن است که در انتها نتوانیم جان مردم را نجات دهیم و اقتصاد را هم متلاشی کنیم.

بدنبال رئیس مجلس، یکی از اعضای ارشد حزب سبزهای آلمان بنام "پالمر" که شهردار شهر توبینگن آلمان است گفت که محدودسازی های کنونی بخاطر کرونا عمدتا  برای حفظ زندگی شهروندان بالای ۸۰ سال است، درحالیکه بالاخره این افراد تا مدتی دیگر خود به خود دار فانی را وداع می‌کنند. در حالی که متوقف ‌کردن کل فعالیت اقتصادی و اجتماعی فقری را در جهان دامن می‌زند که بنا بر برآورد سازمان ملل به مرگ میلیون‌ها کودک خواهد انجامید.

یک عضو ارشد رهبری حزب "اف د پ" بنام "کوبیکی" نیز به حمایت از رئیس مجلس برخاست و گفت که انستیتو "روبرت کخ" آمار و ارقامش را مطابق سیاست تنظیم می‌کند و هر روز هم یک معیار تازه به میان می‌ آورد.  نخست ‌وزیر ایالت "نورد راین وستفالن" آلمان نیز به حمایت از شویبله برخاست .

این نظرات که زمزمه تبدیل شدن به یک طرح جدید در سراسر آلمان است، تحت تاثیر تصمیم چند کشور اروپائی است که از سفت و سختی مقابله با کرونا کاسته اند. از جمله اتریش که اعلام کرده از دوشنبه تجمع 10  نفر آزاد می‌شود و از میانه ماه "می" رستوران‌ها هم باز خواهند شد، سوئد که زودتر از اتریش فیتیله محدودیت ها برای مقابله با کرونا را پائین کشیده بود و همچنین فرانسه که تصمیم به لغو برخی مقررات و محدودیت های ضد کرونائی گرفته است. حتی دولت ایتالیا نیز با ادعای تحت کنترل در آمدن شیوع کرونا اعلام کرده که محدودیت های کرونائی را لغو می کند. همه آنها عملا پیرو همان سیاست و روشی شدند که ترامپ در امریکا پیشتاز آن شد و البته ایران جلوتر از امریکا!

 در متن بحث هائی که در آلمان جریان دارد آشکار است که "اقتصاد مهم تر از جان مردم است" که البته منظور سیستم سرمایه داری حاکم است. بزودی اخبار کرونا به حاشیه خواهد رفت و رسانه ها نیز برای اعلام آمار مبتلایان و قربانیان کرونا لبهای قلم را گاز خواهند گرفت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 آوریل 2020

 
 

اشتراک گذاری: