ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 اردیبهشت 1399

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

از همان ابتدا می شد حدس زد

قربانیان غافلگیری رهبران غرب

در برابر ویروس "کرونا"!

 
 
 

 

 

حالا که نظرات مقامات آلمان را درباره سپردن سالمندان به  اژدهای کرونا را در عنوان اول این شماره پیک نت می خوانید، بد نیست یکبار دیگر خلاصه آن مقاله تفسیری که در اولین شماره پس از تعطیلات نوروزی، یعنی 16 فروردین منتشر کردیم را دوباره مرور کنید. مقاله ای که شماری از خوانندگان آن در پیام های فیسبوکی خود در زیر آن به مخالفت برخاستند و آن را انکار و ناممکن دانستند.

 

«از زمان شیوع ویروس کرونا در چین بیش از 4 ماه می گذرد و اکنون ایالات متحده و اروپای غربی با بیش از 400 هزار مبتلا (تا 13 فروردین) به مهمترین کانون آن در جهان تبدیل شده‌اند. همگان یقین داشتند که در طی سه ماهی که از شروع گسترش ویروس در چین تا اشاعه آن در اروپا و آمریکا گذشته مقامات کشورهای غربی بارها جلساتی برگزار کرده و همه سناریوهای ممکن گسترش ویروس بدان کشورها را بررسی کرده‌اند، راه‌های مقابله با آن را سنجیده‌اند و همه تدارک‌های لازم را برای کاهش دامنه آن دیده‌اند.

نحوه واکنش کشورهای غربی به کرونا پایه‌های این تصور را کاملا متزلزل کرد. در مرحله اول رهبران آمریکا، آلمان، انگلستان و همچنین فرانسه نه تنها هیچ نگرانی از شروع ویروس نشان ندادند بلکه مدعی بودند که هیچ اقدامی نباید دربرابر آن انجام داد. آنها حتی از قبل نظریه "علمی" برای توجیه این بی عملی را تحت عنوان "ایمنی جمعی"‌ یا گله‌‌ای دیده بودند. چنانکه آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان زودتر و صریح تر از همه و به شکلی که گویی مسئله‌‌ای خیلی ساده و عادی را بیان می کند گفت: "حدود 70 درصد مردم آلمان بتدریج به این ویروس مبتلا و 95 درصد آنها هم بخودی خود بهبود پیدا خواهند کرد". اگر در نظر بگیریم که جمعیت آلمان 83 میلیون تن است، 70 درصد آن می شود در حدود 58 میلیون تن. و با توجه به نرخ مرگ و میر حداقلی 3.2 درصدی کرونا در چین، مقامات آلمان خیلی ساده خود را برای مرگ حداقل 1.860.000 (یک میلیون هشتصد و شصت هزار) آلمانی (و بیش از 12 میلیون تن در کل اروپا) آماده کرده بودند. (البته در عمل معلوم شد که نرخ مرگ و میر در صورت عدم قرنطینه می تواند تا 10 یا 15 درصد هم بالا برود. یعنی بین 35 تا 40 میلیون اروپایی را به کام مرگ بفرستد.) بوریس جانسون در انگلستان، دونالد ترامپ در آمریکا و وزارت بهداشت فرانسه نیز از این نظریه پشتیبانی کردند. بعبارت دیگر نتیجه همه جلسات و بررسی‌ها و تدارکات سران اروپا به آنجا رسیده بود که نه تنها به شیوع کرونا همچون یک بحران نگاه نمی کردند بلکه می خواستند اجازه دهند که کرونا وارد کشورهای آنها شود و دهها میلیون تن را قتل عام کند. آنها حتی ماسک و الکل و دستکش هم برای کادر درمانی خود پیش بینی نکرده بودند چه رسد به مردم عادی و این یعنی نشستن به انتظار برای قتل عام هرچه بیشتر.

حدود 90 درصد مرگ و میرهای کرونا از میان سالمندان، بازنشستگان، یا کسانی که دارای بیماری‌های سخت مانند سرطان، دیابت و مرض قند و بیماری‌های تنفسی، و یا فقرا، بی خانمان‌ها شکار می شوند، یعنی همه کسانی که از نظر رهبران کشورهای اروپایی باری بر نظام بهداشتی و درمانی و صندوق‌های بازنشستگی و بودجه عمومی محسوب می شوند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 آوریل 2020

 
 

اشتراک گذاری: